[Ei aihetta]Tiistai 25.11.2008 07:20

[Ei aihetta]Sunnuntai 23.11.2008 09:38

elämä on hienoo

Matkapäiväkirja 28.10Keskiviikko 29.10.2008 04:32

Noniin, tätä vikaa pääseeki kirjottelee koti-Suomessa, ja ääkkösetki toimiii taas.

Mutta itseasiaan, ekaa kertaa heräsin että kämpässä oli joku muukin. No ei siin mitää, ihan mukava kaveri oli. Juteltiin niitä näitä ja vähä opetin sille saksan kielioppia :D Sit lähettii kiertämään kylää ja kateltii maisemia, viimeset federweißerit heitettiin ääntä kohti. Toinen kaveri tuli sitten noutamaan meidät sieltä kylästä, otettii matkalaukut ja lähettii ajamaan kohti Hahnin lentokenttää, josta lähdin bussilla Frankfurtin kentälle mistä mun lentokin lähti kotia päin. Ennen bussireissua käytiin kuitenki vielä Buena Vistassa syömässä viimeisen kerran, ja sitten jo pompattiin bussin kyytiin. Matka oli vähän tylsä, pimeetä kaikkialla niin ei nähny kun ohiajavien autojen takavaloja. Lentomatkakin oli vähän tylsää, koneruoka oli aika onnetonta verrattuna menoreissun koneruokaan, joka oli myöskin aika onneton, mut tää paluumatkan safka oli jo pohjanoteeraus. Valkoviiniä maistoin koneessa, kun menomatkalla se maistui ihmeen hyvältä mutta oli vissiin Moselin jokilaakson viinien maut vielä nystyröissä tallessa, kun tämä koneen viini maistui aivan kuralle.
Positiivista lennossa oli oikeastaan ruoan kanssa tullut kokis, suklaapatukka ja sitten se mun edellä kävellyt milffi ;)

Matkalla kentältä kotiin kaveri uhkas heittää mut taksista ulos koska kuulemma kyselin tyhmiä :D (minkälainen sää on ollu täällä? :D kuulee aika paljon töissä tuon kysymyksen)
Tuohon parkkipaikalle tultaessa ihmeteltiin että miks mun auto on faijan paikalla. Pääteltiin sitten et faija on joko ryssiny oman autonsa johonki puuhun, tai sitten niille on tullu avioero :D noh, ei taida olla jälkimmäinen kyseessä, koska olin kuulevinani faijan äänen tuolta, ja sen duunieväätkin näytti olevan jääkaapissa.

Mutta joo, nyt on laukut purettu ja yritetty kotiutua vanhaan kotiin. Nyt tässä odotellaan kauhunsekaisin tuntein huomista, että miten mutsi suhtautuu mun uuteen tukkamuotiin :D viimeks ku vedin kaljuks nii se sano että seuraavan kerran se potkasee ulos kämpästä :D Jospa sen sais lahjottua noilla tuliaisviineillä.

Menenpä nyt sitten rykäisemään metsuripaskat pönttöön ja alotan valmistautumisen huomiseen työpäivään.
Oli kiva reissu, iso kiitos minut majoittaneelle kaverilleni.

Kvimpi kuittaa, Over and out.

Matkapaivakirja 27.10Tiistai 28.10.2008 02:36

Krapulan poistuttua kehosta ja mielesta paatin kirmata kylalle pizzalle. Taytteiden puolesta pizza vaikutti oikein hyvalta, mutta lopputulos nyt oli mita oli. Liian ohut pohja meni aivan mossoksi taytteiden hikoillessa uunissa nesteet pois, ja reunatkin oli palaneet mustiksi. Cocis oli lamminta ja karpasen sukellettua mun federweissiin ei jaanyt kovin hyvaa mielta reissusta :D
Aterian jalkeen mentiin kauppaan ostamaan tuliaisviinit ja jotai muuta kivaa. Paatinpa viela sitten vieda kotiin harskin nakoisen 40 senttimetria pitkan, kayran meetwurstipotkon.

Sitten lahdimme kohti Hahnin lentokenttaa, josta kavimme noutamassa kaverille uuden kaverin mun tilalle :D Samalla reissulla kavimme katsomassa kentan vieressa olevaa toisen maailmansodan aikaista jenkkien tukikohtaa. 40 000 asukkaan tukikohta, tai ainakin oli, nykyaan se on taysin autio aavekaupunki. Talot on pystyssa mutta ei siella ketaan asu.
Sielta lahdimme viemaan uuden kaverin kamoja kampille, kavimme viela noutamassa yhden suomikaverin kylilta ja lahdimme suoraan sitten lammaspaikkaan, joka olikin pettymykseksemme kiinni. Ja niin oli 3 seuraavaa muutaki paikkaa kiinni jonne yritimme. Ihme paikka taa Saksa, ravintolat pitaa ovet kiinni maanantaisin, ja sunnuntaisin ei saa pesta/pesettaa autoansa. Tais viel oikein olla lailla kiellettya auton pesu(?).
Loydettiin kylla loppujen lopuks ihan kiva paikka, jossa oli hyvaa ruokaa.

Kotona sitten otimme jalkiruoaksi Bailey's -minttusuklaadrinksut. Siinapa se paiva sitten olikin.

Huomenna viimeinen paiva taalla ja illalla on lento takas Suomeen.

[Ei aihetta]Maanantai 27.10.2008 20:14

Jumaleiss'o'n!
Karpanen lensi uimaan mun Federweisseriin.
teki mieli huutaa "Bedienung! Ich habe eine Fliege in meine Suppe!"

Matkapaivakirja 26.10Maanantai 27.10.2008 05:14

Olin pikkuisen katkera kun kaverini ilmoitti ettei uskalla antaa mulle autoa Nurburgring-kierrokselle, koska mulla ei oo ratakokemusta.
Noh, kaveri oli kylla oikeassa :D siina pelkaajan paikalla kun katto menoa ja niita tiukkoja mutkia valilla siina ja kun valilla mentiin 180km/h vauhtia mutkissa parin Porschen pyyhkiessa kevyesti ohi, niin oli kylla ihan hyva paatos kaverilta :D enka olis kylla viittiny ajaakkaan, olis turhaan mennyt yks kierros hukkaan.
Oli kylla hienoa istua kyydissa, haipakkaa kyytia mentiin koko ajan. 210km/h oli vauhtia parhaimmillaan yhdella suoralla.
Hienoja autoja nakyi siella monia: oli Audeja RS4:sia ja RS6:sia, BMW M3 ja M5 useampi kappale, Porscheja, uutta ja vanhaa. Yks Lamborghinikin nahtiin siella, Gallardo. Lotus Elise, VW R32, Mersun AMG vekottimia ja kaikkea muuta kivaa. BMW M5:sia oli ns. Ring Taxeina; kokeneet huippukuskit kuskaa porukkaa lapi radan taysilla, olis kiva kokeilla, mutta olivat kuulemma jo varattuja koko loppuvuodelta.

Sielta sitten ajeltiin kotia pain pariks tunniks odottelemaan kavereita, etta lahdettaisiin syomaan lammasta eraaseem hotellin ravintolaan. 400g lammasta ja iso uuniperuna, oli hyvaa. Vedettii sit viel kaverin kanssa punkkupullo puoliks.
Tahan paivaan ei paljoo muuta mahtunu, pysahdyttiin huoltsikalle ostamaan minulle lisaa juotavaa, jai jano paalle :D sitten tultiin kotiin, kaverit kun joutuvat viela toihin menee, ite olisin ollu valmis viel johonki baariin menemaan, mut eipa yksin jaksa, vielapa vieraassa kylassa ja maassa :D

Noh, kaveri nukkuu tuolla ja mina istun tassa ja kirjottelen paivakirjaa huoltoaseman antimia nauttien.
Katsotaas mita huomenna tapahtuu, ei oo mitaa tietoa

Matkapaivakirja 25.10Sunnuntai 26.10.2008 07:18

osa 2/2

Ei paasty enaa Wittlichin festeille, oli kuulemma loppuunmyyty kaikki liput, perkele. No onneks oli viel sitten luostarin (en tia mista nimitys tulee) lahella Klosterissa viela toinen oktoberfesti meneillaan, mutta kuulemma pienempi teltta. Kylla se loppujen lopuks aika pieni olikin, mutta voi helvetti sita tunnelmaa siella. Livebandi soittaa hyvaa musiikkia ja kansa laulaa ja pomppii poydilla, tuoleilla ja lattialla niin etta lattialankut natisee ja taipuu tahdin mukana. Pakko varmaan yrittaa ens vuonna Munchenin oktoberfesteille.
Kaverin kanssa vedettiin juhlaan liittyvaa herkkua, eli siansorkkaa :D Oli erittain hyvaa, maistu ihan joulukinkulle. Tulkaa oktoberfesteille, niin koette joulunkin etuajassa :D

Luostarin festeilta lahdimme tekemaan 10 hengen voimin matkaa kotikylaamme Trabeniin 7-hengen pakettiautolla. ei siin mitaa, pari syliin ja yks takakonttiin :D Menimme sitten viela jatkamaan iltaa meidan kylan diskoon, jossa viihdyimme lahes pilkkuun asti. Sitten tultiin kaverin kanssa taksilla kotiin jalleen taas kerran.

Semmonen reissu talla kertaa. Aamupaivalla lahdemme ajelee kohti legendaarista Nurburgringia, jossa kaymme vahan raakkaamassa bemaria sen 22km pituisella katuradalla.

Matkapaivakirja 25.10Sunnuntai 26.10.2008 00:13

Osa 1/2

Herailtiin siina puolen paivan aikoihin, siivottiin vahasen, ja mentiin sitten kaymaan siella maen paalla olevan linnan raunioilla. Tie sinne oli mutkaista "vuoristotieta" jonnekkin 300-400m korkeuteen. Siella tuli otettua kuvia niin matkan varrelta maisemista, kuin itse raunioista maen paalla. Linnareissu kruunattiin ottamalla lasilliset Federweissia ns. suodattamatonta valkoviinia. Sameannakoista tavaraa - tulee kuvakin siita - mutta hyvaa kuitenki. Nayttaa kiljulta mut maistuu vaha enemman hedelmaiselle :D

Sielta sitten kirmattiin Bernkasteliin, noin 10km paahan majapaikastamme Trabenista, jonne mun piti silloin laivareissulla paatya :D No pari kuvaa nappailin sielta ja jatkettiin sitten Autobahnia pitkin kohti Trieria joka on Saksan vanhin kaupunki. Kaveri sai bemarin kulkemaan 240km/h mittarin mukaan, ja oli muuten taysin laillista :) Paatettiin sitten menna Burger Kingiin vetamaan hampparit jossa oli 222g edesta pihvia. Olis viel kolmannenki pihvin saanu mut paatettii tyytya tahan. Oli kyl asteen parempaa ku makkarissa.
BK:sta lahdimme kiertelee Trierin kaupunkia, jostakin vanhasta linnoituksesta otettiin kuvia ja pyorittiin kaivarin nakosessa puistossa, ja lahdettiin sitten takas kotia kohti. Paluumatkalla sain kunnian ajaa takas kotiin ja koittaa vahasen ajella autobahnilla bemarilla, en ihan saanut mittaria pohjaan ajettua (240km/h), jai 235-240 valille neula pyorimaan. Liikaa liikennetta. Mutta olipahan kokemus :)

Nyt pari tuntia levattyamme, suuntaamme nokan kohti Wittlichia jossa on viela Oktoberfest-teltta pystyssa. Kerrotaan siita reissusta sit aamulla.

Oktoberfest, taalta tullaan!

Matkapaivakirja 24.10Lauantai 25.10.2008 07:53

Tama paiva alkoi siivoojan saikayttamisella, raukkaparka pelastyi kun ei ilmeisesti osannut odottaa etta huoneessa olisi ihmisia. Sitten oli edessa jokiristeily. On kylla upeat maisemat, viiniviljelmia 30-40km matkan rinteilla joen vieressa, ei sita uskokkaan ennenkuin nakee, pitaa ite kokea se. Matkan aikana kuulemma se paatti pysahtelee pari kertaa eri kylissa, ottaa lisaa vakea kyytiin. Kuulemma tama yksityiskohta kerrottiin mulle edellisillan aikana, jota en kuitenkaan hienoisen humalatilan vuoksi seuraavana paivana muistanutkaan. Eli homma meni nain: Sovittiin etta kaveri tulee hakemaan risteilyn paatepysakilta, mutta koska pomppasin jo ekalla stopilla ulos laivasta, niin luonnollisesti tama kaveri ei minua sielta loytanytkaan, enka mina kaveria :D Eli olimme aivan eri kaupungeissa molemmat.
Siina sitten kannykalla soiteltiin toisillemme ja kaveri yritti kysella jotain maamerkkia tai tuntomerkkeja, joita oli kylla runsaasti siella toisessa kaupungissa. Sitten saatiin yhteiseksi tuntomerkiks silta, jonne oli parinsadan metrin matka. Kavelin sinne ja soitin uudestaan kaverille, joka kertoi myos olevansa sillalla, mutta toisiamme ei kuitenkaa nahty. Ihmeteltiin hetki ja kaverilla alkoi jo pinna vahan kiristya, kun en oikein osannu muita maamerkkeja kertoa, sitten vaan totesin etta oon tassa keltasella sillalla, jolloin tuli hiljasta toisessa paassa. "keltasella? taalla silta on vaaleenpunanen." "aijaa...." "missahan sa oikeen jait pois" "jaa-a...." :D
Sitten alettiin selvittamaan etta missahan kaupungissa oikein olen, etta saadaan laitettua oikea tien nimi navigaattoriin. Pienen etsiskelyn jalkeen loytyi semmonenkin. 7 kilsan paassa olimme toisistamme.

Noh, loppu hyvin, kaikki hyvin. Tultiin sitten takaisin kampille, josta parin tunnin paasta lahdimme syomaan taas jalleen muiden suomalaisten kanssa Hahnin lentokentan lahelle Buena Vistaan. Ruoka oli hyvaa (taallakin), iltaan asti kestaneen krapulan vuoksi en ollut syony koko paivana mitaan, joten vedettiin sitte 350g piffit naamariin. Alkomahooli ei oikee tana iltana maistunut, joten mut nakitettiin kuskiksi. Ei siin mitaa, oli ihan kiva kokemus ajella nailla saksan makiteilla, valilla meni korvatki lukkoon ku korkeuserot vaihteli nopeasti.
Mentiin sitten jatkoille Hamisin kapakkaan, jossa oli varsin hilpea tunnelma. Ite en jaksanu siella selvapaisena kovin kauaa olla, joten pyysin kaverilta avaimet ja tulin taksilla takaisin tanne kampille.
Nyt tassa odotellaan et koska kaveri konttaa takas tanne. Pitaa olla hereilla siihen asti et voin avaa ovet sille.

Katsellaanpa mita huomenna tapahtuu, pitais ainaki siel linnan raunioilla kayda.

Matkapaivakirja 23.10Perjantai 24.10.2008 11:18

No niin, kaverini paatti menna nostaa rautaa, joten han jatti minut vaeltelee tanne pikkukaupunkiin. Ei siin mitaa, tuli otettuuu muutama kuva tasta kivan nakosesta kylasta ja sen kauniista maisemista.
Kaupunkireissun jalkeen mentiin syomaan muiden suomalaisten kanssa nukkekotiin, josta jatkettiin sitten tati Monikan luokse maistelemaan paikallista viinia. Sinne tuli sitten lisaa suomalaisia, niin loppuillasta oli aika hilpea tunnelma. Porukoiden sitten myohemmin vasahdyttya, kavastiin viela jonkun Guntherin baarissa jossa soi kasarimusiikki ja omistaja kaateli Jager-paukkuja meille ilmatteeks kun muut asiakkaat oli poistunu :D Muuta en sitten illasta muistakkkaan, ja herasin tasta kaverin sohvalta 06:40 ja jatkoin taman kirjottamista. Vois varmaa viel vahasen nukkua, ainaki mieli tekis mutta siivooja tulee siin 08-09 aikoihin, ja sillon kuulemma pitaa olla hereilla niin enpa tiia kannattaako.
Aamupaivalla pitais lahtea jokilaivareissulle niin nakis vahan lisaa maisemia ja vois kuvia napsii kans.

Jooh, kaipa sita vois viel hetken uinahtaa ennen siivoojaa.