IRC-Galleria

arafat

arafat

Pekka Puupää

Selaa blogimerkintöjä

[ vaan koitan ottaa vähän iisimmin ja pistän tähän nyt vain pienet muistiinpanot, jotta sitte kun on kiukkua päässä tai ihan vaan muuten vaan tarmoa niin selvennän miksi ja mitä.

ja silti sitä ennen tahdon sanoa että jyrki j. j. kasvin esiintyminen jonkun sortin asiantuntijana toteaa ykkösen aamuteevessä tuosta facebookin mähläilystä, jossa suomalaiskäyttäjät, jos ymmärsin oikein, valittavat että yksityiseksi tarkoitetut viestit menivät julkiseen jakeluun. ja viisas kun petteri järvinen on jyrki j. j. kasvi ja on niin arka paska ja pelkää että saa faciaalit, niin pelaa vähän poiittisen vastauksen: selitys vaikuttaa uskottavalta. vitun idiootti, miättis nyt vähän, mutta tommonan saatanan paviaani joka ei tiedä ohjelmoinnista hevon vittua saati jostain cgi tai serverleteistä tai miksi niitä nyt missäkin säälittävissä iss-vermeissä (microsoftia) heilutellaan ja "suunitteluvirhe", vittu kasvi on suunittelu virhe...

kävin penkaamassa sitä sen yhdistystä minkä nimissä se lausuntoa anto: miä harvoin olen nähnyt semmosta paskaa kun niitten sivulla (ilmaseksi onneksi, eli ÄLKÄÄ nyt missään tapauksessa menkö sitä ostamaan paperisen) kilpailupelien ekonomia tms... aalto yliopistossa on vähän tuotantotalous inssi "jylpytin" tehny diplomityötä.

vähän tehny tutkimustyötä, tutkijana niin että kun sitä tutkimusraporttia koitta ahtaa aivoihinsa niin tulee vaan ihmetelleeksi että häiskä survoo yhteen virkkeeseen missä on huomattavasti vähemmän sanoja kuin minulla, pelkkiä tutkimustyö, tutkija, pelaaja, kilpapelaaja, ekonomia sanoja... miä tänne survon siitä vähän sitaattia kun olen oikein pitkästynyt (se paskanaama on kirjottanu sen jollain pdf-formaatilla että siitä ei pysty ottamaan copy-pastea, mikä entistä varmemmin johtaa siihen että sitaattia tulee. vittu mimmosta paskaa ja se esittää jotain tieteellistä kirjotusta. jätkä (vissii, niin saatanan outo nimikin) survoo sinne vaan aina sitä samaa herman görin et al (2008) ja välillä totetaa että kilpapelaaminen on niin uusi ilmiö että ei ole vilä tutkimuksia tehty ja sitte onkin yht'äkkiä tokasu että counter-strikeä on hakattu jo 12 vuotta ja löytyy sieltä sitten doomi ja sitä kun muistelee niin se ajottuu johonkin vuosiin ennen vuotta 95, niin jos se nyt ton vitun paskatekstinsä on saanu valmiiksi (ehkä, jos muistan oiein) toukokuussa, mutta tänä vuonna kuitenkin niin jotenkin minulle tulee semmonen olo että ei siinä nyt ihan niin mahottoman uudesta ilmöstä ole.

on nyt väärä selain auki niin en saa tähän varotuksen sanoja mutta pysykää kaukana kaikesta mitä kasvio tai joku järvinen myy. jumalauta että miä ihmetten kuinka tommoset aasit on pätemässä ja ihmiset on ihan hoo-moilasta kun ne on niin viisaita ja varmoja ja tietää ja taitaa. vittu kasvio vaan kirjotteli bittiinkin jotain saatanan jenkkilän terveisiä ja esitteli dildoja millä voi pelata f1 grand prixiä ja petteri järvinen neuvoo että semmosta ja tämmöstä tietokonetta siihen ja tähän käyttöön ja pannaan vielä joku vimmatun diili että sitä sen kirjaa jaellaan jonkun pohjanmaalaisen räpellys-paska-koponentti, mutta kai se postituksen kestää. ja järvinen sanoo että kun panee windowsissa run ja command ja siihe krjotta regedit ja sitte menee kansionnäköseen ja vääntää bitin nurin niin roskapöntö tyjennetään torstaina seittämältä illalla, on siinä viisautta vitutukseen asti, ja en tälläkään kertaa rähjä kateuesta vaan vittu, tommosia aaseja valtakunnan mediassa, lutkuttaa kieli ruskeena jotain facebookia... menkää joku ja lyökää. miä olen sitä mieltä että välillä väkivalta on ratkaisu, kattokaa nyt miten jenkitkin toimii, ja te huohotatte tippa kyrvänpäässä tai pillu kovana kun rättipäitä rääkätään.

toinen vihriä lhemä samana aamuna (tänään 20.12.2011, päiväys on suomalaisessa järjestyksessä eikä niin että 20 on kuukausi, munanlutkuttajat!)... altionomistusosuuksista vastaava ministeri oli sen yhen vihriän luottamusasemasta, johon on äänin valittu kun on tämä edustuksellinen demokratia, ja sitte itkee että myyään tykkejä saudi-arabiaan ja aihtoetona sanoo että Patria olis voinut myydä niitä ennemmin eurooppaan. MITÄ vittua?! seveille vai? että ne vois tappaa lisää muslimeita. mitä sun päässä liikkuu? toimittaja kysyy hyväksyttekö te tämän? en. ja hyvä ja kunniallinen toimittaja ei tule ajatelleeksi että vois vähän kysellä perusteluitakin. no, en itekään niin kauhiasti tykkää siitä että menee johonkin saudeihin kun siellä on sitte jenkit penkaamasa että mimmosta teknlogiaa. vittu, kun on vastakaupat kaikki kustu noissakin hommissa... mimmosia vätyksiä ja sitte alexandr btruubtruu, siinä ja... ihan niin kuin se risto e. j. penttilä (mikä vittu noita vammasia pieniä paskoja vaivaa että on väännettävä kirjaimia tonne nimien väliin. sanokaa ihan risto-suuri ja jyrki jjlehto...

miä en, kun miä vihassa kiehun aina, enkä oikein koskaan tarkoita ihan niin asoita kirjaimellisesti otettavaksi että sitä mennään sitte minun puolesta tai ohjeesta läppäämään sitä läskinaamaa, mutta tämä jjlehto. vitun apina!

toinen, aivan samanlainen paviaani se marakatti mika salo, se ja kännissä vääntää taksijonon ohi ja kun on taksikuskilla arvot maailma.ja mielessä siinä järjestyksessä että siitä jonosta otetaan eikä sen ohi tulevia niin siinä leuhottaa rahatukkua ja kun ei sekään oikein auta kun on sen verran tuore auto alla että siinä on ilmastointi niin pitäähän se potkia ovi kurttuun (mitä?! kuulostaako siltä että sillä on vähän samanlainen fiksaatio autoihin kun mullakin, vai?!). paviaaneja noi 120cm pitkät paskatnaamat, mitkä jeesustelee sillä että ne on ollu samassa tallissa kun schumi, vittu, lehtojärvijyrkikasvi jj salomika, se oli benettonilla, mutta sitte se ei ollutkaan benettonilla ja montas pistettä siä ajoit? siä vaan itkit kun sen autoa sorvattiin. vai väitätkös että siä olisit sitä saanut koittaakin. vähä niiku joku marcus grönholm vai kuka se nyt tässä ralleista pois jääessä oli saanu siirtymätaipaleella testata sen ransmannin autoa niin oli kun joku hiihtäjä että oli pantu pelkkää luistoa voiteluksi... sitte kalle palander... siinä ja yks oikein elittelijä, tuurilla voittaa jonkun pokaalin niin sitte se on niin iso jätkä että melkein on yhtä pitkä kun tom cruise ja melkein yhtä korkialla jossain L. Ron Hubbardin Dianetiik mittapuilla (skientologian isoisä)

pankaa se jjlehto nyt jonkun oppisopimuksella hammaslääkäriksi opikelevan häiskän hoitoon, niin hyvillä ja nätillä hampailla on hyvä tehä harjotustöitä kun näkee heti missä meni pieleen. tommoset vitun paviaanit mitkä ei voi selvässäs tapauksessakaan myöntää että kännissä tuli uunoiltua, eihän siinä käyny mitään kun se kuoli niin kivuttomasti, peruutin vielä että varmaan potkuri osuu...

(miä tosissani toivon nyt että mika häkkinen ei kauhian hurjasti mene mokailemaan, se kun on noilla miehillä, kuten nykäselläkin että burnout näkyy tulevan samassa iässä kun it-alallakin ja sitte alkaa semmonen säätö että siinä tulee vähä collateralia damagea ja friendlyä fireä (television the drug of a nation...))

ja sitte se ykspaviaani... karpaasi, mikä vitun karpaasi se paska hiihtäjä muka oli, kattonu vissii pikkasen liikaa rocky-leffoja kun piti esittää että suolla hiihtää kesällä minkkarit jalassa ja hinaa perässä jotain semmosta kolmen tonnin kaivoskuorma-auton rengasta... ei hyvänen aika noita pr-temppuja (tuli vaan tuo juoppo mielene kun puoli yhdeksän uutisissa älyttiin kerrankin sanoa että entinen alkoholisti, kun alkoholismi on kuitenkin aika monen lääkärin nykykäsityksessä sairaus, josta voi parantua ja miä haluan ajatella niin kun miä haluan ajatella että miäkin olisin parantunut. tämä kikkusen olonen esitys nyt vaan johtuu siitä että sylettää noi teesekenteelijät ja vastuunpakoilijat ja ruskiakieliset marakatit. ]

niiin ipc eli Intellectual property...Keskiviikko 07.12.2011 10:43

[ pannaan nyt sitte tähänkin soimaan se global communication (meni taas merkit överiksi, mikä yllätys!?)- katsokaas kun asiat asettuvat juuri sellaisiksi kuin ne on itselläni http://www.youtube.com/watch?v=HAMjHbcWAyM&feature=list_related&playnext=1&list=AVGxdCwVVULXcMIvmhS-8sJ8DKNXoppE35 ]
]

[ tarkoitan sitä että minulla soi tuo mainittu kappale levyltä ja pari minuuttia myöhässä soi tämän tietokoneen kautta youtubesta niin saa paremmin aivot ajantasalle... sellasta kantonia vai miksi semmosta laulua sanotaan jossa tullaan vähän säkeistöä vajaasti perässä kun kuorossa lauletaan... tai vähä niinku fläsäreitä... ymmärrättehän te minua sen verran että kaikkea ei tarvi ymmärtää, heti ja mitään ei tarvi ottaa niin tosissan kuin miä aina väitän puhuvani totta vaikka en valehteliskaan (ei mitään kehäpäätelmiä tähän väliin) musiikki soi, ja se soi ja se soi. itsenäisyyspäivän kättelyt jäi näkemättä ja jää kyllä näkemättä uusinnatkin (ei tarvinu varmaan sanoa mahdolliset, mutta sanotaan varuiksi, ikäänkuin) ]

esim intelin näin mainittavan kun penkailin noita erilaisia grafiikan kiihdytintekniikoita, niin powervr kun myy siis lisenssiä kun sillä on intellectual property sertifioitu ohjelma, niin intel haluaisi tukea sitä raudallaan, mutta on vuotanut julki että intel aikoisi luopua käyttämästä kaikki muitakin powervr ip-lisenssejä jos ei ne anna käyttöön (ilmasiksi visii, pitäs saaha että voi ite sittte myydä, niinku noi jenkeissä toimii... vitun fanchisingkit ja pyramidit... niijoo no sellasta kheopsin vaatekaapin tapasta rojektia miäkin mietin kun koitan selventää allaa ja ehkä tulevaisuudessa eritavalla tätä peliprojektiani (RatLIB se on vielä mutta varsinainen beta tulee sitten olemaan nimellä tehwall (muodostakaa mielikuvat selitän eri merkinnässä, sen mitä arvattavasti ajattelit, toivottavasti ainakin), koska siinä vähän niinku rakennellaan berliininmureja ja radio-asemia sen mukaan miten arpaonni suosii ...



laitetaan nimeksi, projektinimi - tehwall joka siis viittaa tefloniin ja pink floydiin. joku jos tietää tai muistaa pelin nimeltä sentinel idean niin muokataan sitä peli-ideaa niin että korkeinta paikkaa etsimisen sijaan rakennetaan muuria, ts. resursseja siirretään ruuduilta toisille niin että piirretään raja-aluetta, jälkeenpän voidan sitten alkaa asentamaan peliin botteja, jotka siis ovat agentteja, joita voi ohjelmoida ja niitä on mahdollista laittaa toisen koneelle, ne voi olla parasiitteja tai sitten symbiootteja, kaikkea voi olla... myöhemmin tulee kulkutaudit ja rilaiset immuniteetit ja pikku hiljaa peli kehittyy niin että kartalla olevat ruudut alkavat muistuttaa soluja...
soluilla on taipumus alkaa jakautua. ja tämä on peli, se tapahtuu p2p-verkossa, siinä jaetaan levytilaa ja tietoa, toimitettuna ei suodatettuna... tai...joku vio olla kovanlinjan suodattaja... mistä sitä tietää... *onnea tehwallille*, pikku-ohjelmia, heleppo korjata.
arafat (anas rising amiga force)

IP-sertifikaatti - mitähän vielä?Keskiviikko 07.12.2011 10:37

[ tosta globl communication 7614 002.02.1431 (ambientti... ymmärräthän?) http://www.youtube.com/watch?v=HAMjHbcWAyM&feature=list_related&playnext=1&list=AVGxdCwVVULXcMIvmhS-8sJ8DKNXoppE35 ]

penkaillut tässä sijaistoimintona kaikenlaisia alkometrä eikun... ohessa siis koodipätkää ja on kyllä uskomatonta nykyään toi lähdekoosi kun siinä on enemmän tekstiä jostain lakipykälistä ja varauksista ja vastuuvapauksista, ja todellakaan - niitä viitattuja lisenssejä - ajateltuaan kerran luettuaan että varminta on varmaan vaan katella tällä miten toimii ja kahta pistettä liikuttaa vanhalla koneella. tekee sitte tehokkaammalla niin että joku muu koodaa näppäimillä kun miä sanelen.

no sellanen idea siis on. ajattelen nyt kertoa tämän niin että siinä ei ole mitään järkeä, ja täysin tolkuissani ja vakavissani, kans. vielä niin että saa lukea ja lainata ja kopioida eikä tarvi sanoa kellee mitää jos hävettää tai ei huvita tai ihan vaan ilman syytä. copyfree ja se saa riittää...

ja teknien toteutushan on, millainen?

ajatellaanpa leutapelejä risk, civilization, joku laser squad tai mitä noi pelas jotain millä liikutellaan figuureja, jotka on jotain kyborgeja tai sitten on joku korttipeli kuin mtg. mtg eli magic the cathering on jokuu wizards of the coast tms. copyrighti, tai oli siilloin kun ostin ekan paketin niitä kortteja, pelattuani sitä ensin tietokoneella.

mtgstä vielä vähän tarkemmin (ihan itteni muistikuviksi) semmonen pikkuhassujuttu kävi (tia oli) kun oli kanava jolla oli nimi mtg ja minä seurasin sitä ja väillä huudeltiin muilla kanavilla että onko jollain niitä kortteja tradessa tai haluaako hävitä tokenin vai miksi sitä nimitetään... hyvin mielenkiintoinen peli ja idea on se että ostetaan oikealla rahalla, jopa 4000usd pahvilappu ja pitäs vielä olettaa että se on aito ja painojälki ei ole alkuperäisissäkään mitään huippuluokkaa, mutta mekanismi on inin kiva että ymmärrän hyvin jos sellainen uhkapeli koukuttaa, kun se voi olla samalla harrastus ja sijoitus tai ihan vaan ajankulu muun ohessa...
vähä niinku pelais shakkia kirjekuorilla tai postikorteilla (tai kirjekyyhkyiillä, toimis vähä niinku udp eli ei välttämättä tule siirrot perillle ihan oikeassa järjestyksessä ja sitte syntyy melknen väärinkäsitys ja se harmittaa siksi että pelilaudalla on saareetuna joukko pelinappuloita, ja vastustajan valtiomuoto ja ideologia ja utopia perustuu sille että se käännyttää hyvällä suhteella naapureitaan... vähä sellanen intian tai kiinan tänhetkistä strategiaa.

tosiaan siis tässä on ideana sellainen kevyt strategiapeli, joka olisi tekstipelin muodossa. tuosta dgd:stä minä heti alussa pidin siksi kun se on kaikkein kevyin järjestelmä kernelikutsuillaan, jaj vielä niin että voi itse rakentaa miettimättä levytilan tai muistin tai muun semmosen käytöstä volyymi tai tietomuotona muistissa tai tallenteella... no kuitenkin.. nopiastihan tolla freebsd:llä huomsi sen miten hyvin siinä on rakennettu file-järjestelmä ja shellit semmosia että voi laittaa homman näyttämään ihan tekstipelaamiselta... joskus aiemmin tulin kertoneeksi sellaista esimerkkiä, jossa sosiaalitoimistossa tai sairaskeksuksissa vastaanottohuoneessa
luetaan tietoa niin että huoneen seinillä on kuvaa edellisestä käynnistä ja aina kun huoneessa kuuluu muuta puhetta (eli joku kommentoi "ohjelmaa") ohjelma pysähtyy, ja jatkaa kun on opittu tauko tai mainittu lupa jatkaa.... eli vähän ninku heiluttelis hiirtä ja painelis tuplanäpäytyksin hiirtä ja tekisi uusia kansioita ja tallentaisi niihin omia tiedostoja ja laittais käyttöoikat niin että kattoa saa muttei koskea, mutta siinä on semmoinen mahdollisuus että toinen onkin onnistunut onkimaan reiän tiedostojärjestelmästä niin että hän on saanut sinut "hyökkäämään" omalle koneellesi tallentamaan sitä, jota olet (tietämättä ts.) tallentamassa-muka toisen koneelle.
tossa ei ole kysmys nyt mistään viruksesta vaan käyttöliittymästä, joka on vähän samanlainen kuin muinoin oli napster tai nykyään on torrent, ja varmaan on olemassa jo sellaisiakin verkkoja, joista minä en tiedä mitään tai juuri olen kuvaillut. no tossa mun versiossa se on tietonen vlinta lähtä mukaan ja panos on levytila tai laskuteho tms. tms. tms. tai kuten dostojevski sanoisi jne. jne. jne. kuten sellaisessa tilanteessa tulee sanoa ja tehdä, kirjassaan kirjoituksia kellarista kuvaillesasan flitrtti-tlannettea tai iskutilannetta tai sen tapaista, mitä on hyvin hankala kuvailla näin muun ohessa, ja kiusallista että se tuli edes aiheena mainituksi...
oolkoon se sitten vaikka jotain valtiomuotoa tai ideologiaa, minua kyllä pari kaveria tai muutama, sen ollessa ehkä kolme (3) on sanonut rodjaksi, ja ymmärrän kyllä nyt että aika osuvaa se oli vaikka itse kuvitteli kaiken olevan sen syytä että isähamona oli mies, joka rakensi viulun ja hoki ettei ole vielä eikä enää...

kupalla oli sellanen peli kun life tai persnality tms. tms ehkä activision en tiedä, wikiwiki jne..., missä rakennettiin persoonaa syntymästä kuolemaan, vei muutaman levyn mutta oli aika hieno idea. olen ajatellut sellaistakin joskus pähkäillä. batissa olessa aktiivimpi joku viisi tai kuusi vuotta sitten törmäsiin kommenttiin, jossa joku spider-wizu oli törmännyt semmoseen roolipelihäkkyrään, jossa oli alussa jotenkin tuollainen hahmonluonti. ideana minusta hyvä, mutta ymmärrän kyllä että en itekään ehkä jaksais vastailla ihan kaikkiin kysmyksiin jos on olemassa vaihtoehtoja eikä saa itse valita mistä valitsee...
kaikenlaista on siis jo kokeiltu, jota kuvailen tässä tulleeksi ajatelleeksi...

palataanpa taas tähän IP-C -vapaamalliin. siinä siis voi tarjota vaikkapa jotain virtuaalista konkretiaa osallistumisehtona peliin. liittyminen olisi mahdollista kutsun kautta, koska kysmyksessä on suljettu virtuali-privaatti-netti vai mikä se homma on. siitä ei tarvi välittää kun alustassa on hoidettu tiedon siirto levyltä muistiin ja verkkon toiseen koneeseen, joka ajaa samaa ohejlmaa ja avainsanat käy ja kelpaa. tämän jälkeen sinulla on kartalla (risk -tapaan) nappuloita ja voit mieltää vaikka niin että heitä noppaa, ja jos tulee 6 saat tehdä kuusi siirtoa laudalla, voit valita siirrätkä 6 nappulaa kerran vai yhtä kuusi kertaa ja kaikkea siltä väliltä.
civilizationin mukaan siinä on sitten ympärillä jossain (hallitun vaikeusasteen tai kutsun yhteydessä tehdyn liittouman alaisena, tästä se alkaa) ja siirrellään nappulaoita....
noniin nyt korvataan nopanheitto sitten jollain muulla ja ajatellaan vaikkapa sellaista peliä kuin far out (nyt kyllä... Fallout) tai fall out,,, niin se meni. no kuitenkin siinä liikutaan käpsyttelemällä ja on näkökenttä ja liikutaan niin kauan kuin tulee vastaan tilanne että tietokoneet, jotak ylläpitävät karttaa ymmärtävät laskea kaikkien siirtoja niin että se tietää että on mahdollista törmätä "viholliseen" tai tulla jonkun toisen (liittoutuneenkin) maallle, ja peli muuttuu vuoropohjaiseksi... jos joku pelaa vaan töistä niin siinä sitten vartutaan niin kauan kun toinen tulee takaisin. jossain muualla pitää olla joku rauta tulessa tai sitten kuluttaa aikaa siihen että seuraa linkkejä, joita julki heitellään ja rakennetaan tietokantaa joka toimii tietenkin niin että se kopioituu (salattuna) hajautetusti kaikiin sisäpiiriverkon koneisiin... tuota voi verrtat tomintoon, jojnka nimeäkään en muista enää...
on sellainen mekanismi että tasolla 4 taisi olla niin että vaikka hajoaisi kaksi kiintolevyä viidestä niin tietoa ei vielä katoaisi... vois heittää lennossa räkkiin levyjä niinku sunin koneet, joita joskus tuli työkseen rassailtua... mutta nyt kotikoneilla kun on niin pirusti tehoa ja muistia ja massamuistia niin pannan se käyttöön... tässä luodaan siis eräänlaista facebookia...
no noita on ja on noitiakin... tässä ei ole kysmys kilpailusta... alustan ansiosta käyttöliittymä mukautuu vaikka html-sivuksi... sellainsen tiedon tuominen suljettuun verkkoon olisi tietenkin hyvin kallista. se veisi siis resursseja (hei-mä-nauran-itellenni-kun-mulla-on-niin-hyvät-läpät-ja-sävittuilet-muka-ihan-pokalla-vielä-ja-kaikki-uskoo-muka-että-toi-piilokamera-on-ihan-vitun-hyvä-ja-siitä-pitää-kuten-tulee-kuunnelman-tehdä jone.nikula@radiorock.piste.dot-ja-sen-jenkkiversioksi-high-school-musikaaliksi-sovittaa-marco-bjurström-ja-tuominen-maksaa-viulut... viittaus viuluihin tuli, tarvin siis apua ja vaikka raha ei tekisi onnlliseksi, minua, niin minä voisin saada onnentunnetta siitä että voin jakaa ja olla luomassa jotain hyvää ja pyyteetöntä... kysmykessä on yksinkertainen peli, joka toimii siis tietokantana, joka voi muistuttaa vaikka www-proxyä voi erotella vaikka googelin mainos tässäkohtaa hommat pois ja mitän vitun animoituja giffejä suurempia ohjelmia ei asennella... paitsi

on sellainen tilanne että löytää jotain todella kivaa, vaikka ihmisen joka ajattelee kuten itsekin olisi halunnut sanoa, mutta ei tarvi sitä todeta koska sen tietää. semmosta sielujen sinfoniaa siis, taas se viulu tuli mun uneen... :P

noniin alkaapa tulla 10kmrk täyteen ja miettiä vähän että jos tämä menisi pähkäilemättä kasaan niin että muistaisin edes itse että tuliko kaikki tuolta yhdeltä pahvilapulta nyt pantua sanoina tänne niin etttä muistan ajatuksen....

8<

yritin ettiäTorstai 01.12.2011 05:46

[ eritin yhtenään ajatusta että mouse on mars ja hauki on kala ja ajattelin sampea ja purupraa mätiä... soittakohan toi rumpali tosissaan ton homman livenä ja miksei soittaisi, miksi kukaan olisi niin pölvästi että lähtee televisiossa esittämään että osaisi jotain, minkä voi niin helposti paljastaa... noh, toisaalta. tyhmyys on kyllä ehkä sellainen kynnys että se on ensin ylitettävä, sitten nauretaan itselle vatsasta eli ventriloquist extraordinae, sano joku jenkki katilla kun miä sanoin lainaten palatiinia että paladin moans from his big wounds :P noh. noita sattuu ja lohikäärmeitä vastaan taistellessa paljon useammin kuin ei, sellaset on seikkailussa roolihahmon ominaisuudet :P ]

noh olihan tää http://www.youtube.com/watch?v=QKvGK9VSark musiiikki sitte kuitenkin mouse on mars ja kanu ja siis siitä kun kuuntelette rumpalia sitä kattomatta ensin. miä diggailen tosta my-z-questa aika hyvin myös... vähä jyhkympää jumminbasea-tai-jotain... örf!

jooh. mutta semmosta häntlinkiä, ei piä pelästyä jos on kätellessä veltto käsi tai kauhian tahmia, miä kättelen kaikilla käsillä ja ottassa minulla on kyrpä niinkuin vain oikealla hämähäkillä voi olla. nam!

noin miä sanoin ja soisinkin jahkaillessa että josko sitä vai vielä vähän tässä antaa asioitten tapahtua niin kävis jotain vielä kauhiampaa. sais jonkun slaagin tai sekois vaan laskuista kengänauhoja aukoessa neljättä vuorokautta putkeen... tai jotain jotain sellaista häiritsevää kuin ajatella että aika alkoi kaikkialla samaanaikaan... kaunista, eikä mitään spiraalia... se on vaan niin muuten vaan ja ihanaakin kaikenaikaa... muta nyt on aika sanoa hän sanoo päivää, mä sanon joo... vai miten se laulu meni missä sanottiin päivää niin että voi kestää aika monta tuhatta vuotta sanoa päivää kaikilla maailman puhutuilla kielillä. ajatellaanpa vaikka asiaa niin että intiassa voi olla joku pieni uskontokunta, jonka harjottajia on vain 5 miljoonaa ja verrataan sitä suomen väkilukuun ja ajatellaan että intiassa on ehkä 12 miljoonaa tuollaista uskontokuntaa :P siitä vähän monoteismia hyppysiin ja juutalaisia turpaan ja jenkeiltä raajat veltoiksi... siitä vaan kansanryhmän kimpuun, minä yllytän!

täyttä ymmärrystä vailla tai siitä mitään tietämättä, oli miten oli mutta niin on, aina välillä ja välillä vielä tulee olemaankin. ne on niitä näitä mitä ilman ei pärjää oikein, eikä välillä lainkaan... vähä niinku ongessa koukku on kai se välttämättömin

katos kauhia kun löytyy nykyään utubesta mouse on marssia http://www.youtube.com/watch?v=I20UJ5VnpCU distortia tossa noin... ötyä ja työtä tehtyä
[ no ja kuitenkin tai sitä sun tätä vai miten sen nyt sanoisi ja vähän niinku sillee jne. jne ja kaikkea muuta sellaista, jota vastaavanlaisissa tilanteissa tulee sanoa - fjodor dostojevski, flirttailee näin, siihe pikku kakkasen tunnariin kun ton jotenkin sekottaa ja sanoo vielä että postilokero niin eiköhän ala kohta lohkeemaan. siis näistä risoista hampaista nekin paikat, jotka ovat vielä asentamatta... se on vähän niinkuin kaikki on vähässä elämässä, sellaista tuurin kauppaa ja kuten kuka tahansa joskus vetoa lyömällä itseään elättämään pyrkinyt on huomannut elättävänsä jotain toista ja sitten sitä huomaakin että siilon pohjalla on muurhaisleijona, ja sitten se jo heittääkin hiekkaa.... jääkääs siihen rinteeseen tai yrittäkääs kävellä sitä ylös jos sen nousu on 47astetta. ei tapahu paljo muuta kuin että menee hiekkaa sukkiin ja sandaaleihinkin. ne on niin kovia tollaset reenipaikat nyky-hiihtäjillä, esim. että ne saattaa kuolla punttisalille vaikka ne kuinka vitun saatanasti vetäis autonrengasta suolla juostessa. miä olen muutamaan kertaan erinäisistä syistä käyttänyt suota maastona, jossa on ollut tarkoitus karistaa joku tai jotain tai jotain todella vittumaista ja miä käyn vähän penkaamassa noita jotain lehtien arkistoja ja tarkistan homman niin saahaa valkeutta johonkin hämärään häppenkinkiin. missä ei käyny ollenkaa hullusti tai mitään muutakaan kumempia juttuja... noita-häppeninkejä vaan.... miä lähen nyt kuutelemaan tota mouse on marsea ja unohan tän hommajutun... jaa no paan vielä ton linkin toho johki http://www.youtube.com/watch?v=QKvGK9VSark jaa kanu se oli. no oli kuitenkin ja oli kuten oli ja olipa hyvinkin. nyt miä lähen hiton vitun vittuuu ja tsempaan ihan himona....

kaikki morottaa,
mua!

kerran vielä alusta ja tätä siis piti soittaa... ohoholikos se mouse on mars j ajoku tihikana ja kanu tms. tms... no kyllä se selviää tätä linkkiä solvaamalla, toivotaan niin http://www.youtube.com/watch?v=QKvGK9VSark ja morotellaan kans' mut' ei mukavast' (mul ei ole mitään tekemistä ton jutun kanssa, muutakun että se naurattaa niin hiivatisti että hilpeetä musiikkia kuunnellessa tulee penkailtua mielestä esiin ja mujistettavaksi niin että se joinain päivänä jotain kiinnostaa niin vimmatusti! *poskilärvikieliposkieliposkieliposliinipossujakalkkunataisenmunakaaneikelpaa* trai trai tral-lal-la vai miten se pölvästi harlekiini rallattelikaan... noh oli miten oli ja siitä kun ottaa lähtökohtia niin jo on kumma jos ei kysmykset herää"!?

-x-x-x-x-x-x-xTorstai 01.12.2011 03:22

taas meni yli §0000 merkkiä yli 200 merkkiiä ja merkkiä kaihtamatta miä häpiää kokiakseni ähkin tän tähän väliin ja näin:

miä en ukso mihinkään ja miä uskoudun aina. miä en ollu ajatellut mitenkään alkaa elämään niin, mutta kun tulin ajatelleeksi, kuultuani vai tuumailtuani, jotenkin vähän niin kuitenkin että silloin ekaa kertaa älli levisi. ja nyt tiedän että sitä tapahtuu kaikenaikaa, mutta minä en voi enää ns. (nyt tosi niinsanotusti kuin kirka on kuollu (se hölkkäsi usein mua vastaan töihin mennessäni(ah-haa, osasinpas) ja kuoli sydänkohtaukseen. mulle sano työterveyslääkäri(tär, mitäs jos tosiaan oltaisi niin että hänetärrään kun kyseessä öiti....,ö örrrcff yö, äiti-yö eli painajan tai night vissii tai jotain tosi ontkeeta ja kepiäää selittely (tässä kohtaa, katos', pikkasen hänträä ni eilen tehyt päiväkirja... vai mikä blogi tää nyt tänään on... mutta kuitenkin)

-x-x-x-x-x-x-x-x

tossa alla noin ja miä meilä moi, pauli ja marjaana, hyvää vitun joulua (sahaan pääni irti savupiippunne yllä (toi on joku chicken robbotin joulu-video... älkää edes kuvitelko enempää ansaitsevanne... gary larssonia kehiin, siinä on niittiä ja siistiä ihan, ihan kivaa oikein vaan...
[ kun ei käynyt (eikä käynnytkään, vileä, niin siis viileässä, mutta olen miä tuuminut sellaistakin että viileessäkin käy kun olen enmpi tottunut viiliään, näitten saaketin-hiton kokolattiamattojen kanssa eläminen on yhtä hengittämistä... muuhun oikein sitten aika ei riitäkkään, mutta näin ja sellaisina päivinä jollainen eilinen oli... niiiin niiiiiinn jean sibelius karelia suite ja intermezzo on soinut jo viisi kertaa ainakain tästä youtuben osoitteesta http://www.youtube.com/watch?v=XtIw5AkUEsE ja ainakin kymmenen menee ja alotan luupin aina tosta 88 tms sekunnin kohdalta... olen siitä joskus kauan sitten, minulle kauhean kauan vai onko se kauvan... noistakun ei suomen sanoista ymmärrä tällanen ihminen joka käyttää sanoja huvikseen ja välillä vähän muitten harmiksi ja joskus ihan kiusaksikin... mutta ja muutta ]

kattokaas kun on niin että miä olen ruvennut jo tääläkin se_suuri mua ja ite niin, mutta en siksi että häpeisin sitä mitä olen sanonut ensin ja ajatellessa jälkeenpäin kun metsästän typoja tulee minulle tunne että kaikki se poistetaaan, jos en itse tee mitään sellaista, joka on sensuuria. miä olen mielessä ollu tuosta aina tuumaillesa tallaista mieltä:

-x-x-x-x


minä olen syytänyt tuossa joku viikko sitten aikas väkevää viestiä (vähän humalassa ollessa) ja sitte ajattelin (vähän laskuhumalasas, ja kun tää mun pitkänäköisyys ja kaukokatseisuus yltää niin helventin kauas että miä just' voin kuvitella että jollain taivaankappaleella on korvat ja jos on joku kasku ollut olemassa tai olemassa edelleen edes niin että sitä kukaan enää muistaa ja jotta muistaisi tahtoisin minä sanoa että kuopiosta on muuaan eräs toinenkin ihminen vaikuttanut. siis sen työkaverini lisäksi... tai siis eräs niistä kuopiolaisista.... no kuitenkin

[ välitallennus ja huiomautus siitä että sinulla(kin) piti olla loopissa soimassa toi sibbelliuukksseenn, kato kun ei osaa, vaikka saksaa, niin voi sanoa tohon tapaan vaikka hitler kun ei ole aivan varma miten se kirjoitetaan, tai pitäisi kirjoittaa, kun taas joku voisi ajatella että miksi pitäisi kirjottaa, kun toinen voi ajatella että miksei? ja miksei, minäkin kysyisin jos jollain tavalla kyseenalaistettaisiin se, jokin, kumma oikeutus perustella tai anekdoottimaisesti, jos ei goottimaisesti (vittu, aaarhg, tota porukka ja night wiissii julkas just jonkun levyn 0000 eli 2400 eli vittu, eikä sitä sitte kuskallettu julkasta jouluaattona 0024 tai 0000 eli 2400, mutta miä en olekkaan mikään häiskä joka tahtoo myydä musaa, tai ainakaan suomalaista musaa. eli vetäkääs henkeä sillä välin kun miä laitan ton sibeliuksen u2b kareliasuittea ja intermezzo (toikin on jotain musiikin kieltä, mutta kun en minä vielä sitäkään osaa ja niitä päiviä on, jotka eivät ole naisten nimiä ja siinä toivossa voisin elää kun en usko mihinkään, uskoutuminen puolestaan tuntuu olevan sellainen etuoikeus että se ei kuulu kenellekään vaikka koskettai minuakin... mutta sellaisessa maailmassa minä eilen (meinasin ajatella sanoa tänään, ja teenkin jatkossa niin. olen eilisessä vaikka puhun tänään a perjantaina, jos tämä on torstai, olen minä taas se joku toinen oma itseni... ]

ajatelkaas että miä nukun nykyään vielä huonommin kuin ehkä kesällä, jolloin oli valoisat yöt. minä en tideä...


oooohhhhooh. yöradiosta myrskyluodon maija eli toivo kuulaa kai... paanpas kaivaen vertaistaan jostain tuubista, itseäni kosketellen...

no hyi nyt helvetti tommosta paskaa saatana... yöradiossa joku pölvästi(tär) sanoi että on se vaan yhtäaina ihan yhtä kamalan kiva toi lasse mortensorrin myrskyluodon maja (kas' kun ei baj..) noita on vääräleukoja ja sitten on niitä jotka sanoo asiat tarkottamatta niitä tai tarkottaa jotain siitä mainitsematta.

Noniinniinno. nyt teitä lähestyy jokin, mitä voisin sanoa että se on insight, ihan vaan siksi että kun joku, joka luettuaan tolkienia tulee törmänneksi kalevalaan ja samassa yhteydessä mainitaan arafat ja odysseus, se elokuvakin, jonka kubrick kuvasi ja anto clarken osallistua elokuvauskässärin kirjottmiseen, jollain tasolla, eikä ollu eka eikä viiminen kerta, muttta ja sitä rataa.

tämä vapaus, jota nyt koen ja yöradiosta soi tähän aikaan (0040) pele miljoona ja moottoritie on kuuma ja minä haluan kysyä että miksi minun pitäisi nukkua öisin kun minusta on minussa hauskaa leikkiä ajatuksella siitä kuinka naapurit kuolevat kun käsikirjoitan tekstipeliä.

maailma on tottta! lähden vaan maalle etsimään itseäni...

miä alla pilkkaan, voin sanoa, jos luet minua ensimmäistä kertaa, mutta luettuasi arvaat että en tosiaan ole sellainen, miksi minut kuvittelet - miä olen _todella sairaS ja tuosta syystä erittäin vaarallinen.se että minä olisin vaarallinen perustuu vain tuolle pellen laululle, jossa hän toistaa maailma on totta... kaivetaanpa youtobea
ja tässähän käykin nyt niin että laitankin tuon kellopeliappelsiinin.... kuvien vuoksi... :P

http://www.youtube.com/watch?v=5xdQNrk9lcI

oh, bliss. bliss and heaven...

such loving pictures....
miä jossain tekstiplissä laittelen välillä aika usein tilakuvaukseksi vivid images and liivig pictures, mutta ajattelen jotain kovin kummallista musiikkia, jota ei voi juuri silloin oikein kuvailla... se on vähän hankalaa, toisille viikonpäivillä on väri minulle kellonaika on sellaista ja minä en saisi nauttia siitä tai edes vissiin nukkua päivällä. vittu, miä..... vitttu. tollanen ajattelu just on yksi merkittävimpiä ajatuksen alotelmia sille että pitää elää jossain vitun normityhjiössä... vittu, kun saisi sen lisäksi, mistä tuli ja kenen, lisäksi edes yhden ihmisen tietämään että kaikki ei aina nuku ja miä haluan tehä vain silloin kun miä tahon levätä sen verran että voin taas elää.

vittu! menkää ja vetäkäää huomeita ja hounepölyjä. miä olen juonnut tämän syksyn kusta kissan, koiran ja eniten sitä jonka tahdon takaisin päähäni nousta. ei sienet eikä sellaiset helpot keinot anna minulle sitä mitä saavutan ankaralla valvomisella ja loppumetreillä kunnon migreenikohtaus, täysin käsittämätön, kestämätön ja järjetön stressi ja mahdoton päivämäärää. minä elän vain niin tai ainakin taas ja viimein alkaa tuntua siltä että alkaa ahistaa niin että se tuntuu.

on hiukan jotain erilaista. jotain sellaista että minä olen ajatellut että minä paljastan sen verran hankkeestani, kuin olen jo aiemminkin sanonut, ja esittänyt että olen laittanut internettiin pyrimään kaiken sen mitä olen tehnyt telnetillä tai http tai ftp... olen miä jotain osotteita ja tommosia vähän sensuroinut jo pariksi vuodeksi eteenpäin, mutta ei siellä mitään sellaista ole mikä ei päivänvaloa kestäisi, ja jos teillä tai siellä täällä tai jossain tuolla niin aika vähän miä älyän hävetä vaikka miä enenevässä määrin kadun. sen takia miä vetelenkin viimisiä täällä ja siitä saa kyrvät ja huorat kuulla ja tuntea ittensään ja kummatkin.

hommat joko pelaa tai sitte niitä juttuja kadutaan miä kerron millasia vitun rottia ja runkkuja miä olen saanut elämäni aikana katella ja kuunnella. ja sieltä löytyy ja puheet on kovat, mutta jos kerron vaan satuja niin siitä nyt tuskin on kauhiata harmia. jos jonkun lapsen kohalla kävis ilmi semmonen että syöttää lusikalla viinaa että voi lähtä baariin niin saahan sitä kuvitella. ihan niinkun miä tänään, taas, kävin tökkimässä appelsiineihin hyönteisneuloja 0.01cm eli aika ohutta tavaraa. se on siitä hassu että se tuntuu tosi vittumaiselta kun niitä on suussa monta ja osa on jo kurkussa :P

mut joo. eiköhän oteta vähän jäätelöä, mutta askarrellaan samalla sillä ajatuksella että kaikki ei voi ajatella samoin ja jotain sellaista minun pitää tehä että voisin sanoa että se tapa ja se elämä, jollaista miä olen elänyt tullakseni täksi... siis ei tarkoituksella tullakseni vaan tultuani jos alottaisin eri sanajärjestykselllä, hommat on kikkailua ja sanoilla on hemmetin hauska kuvailla kaikkea sellaistakin, jota on lukenut ehkä jostain 70-lunun kallesta. en tiedä, joku saa ajatella nyt vaikka marilyn mansonia, jos siitä saa paremmat kiksit ja jos niin sitte varmaan yksinkotona makalaykulkin ja joku vitun bilemonster voi olla just teille oikee leffa. menkää ja tulkaa mulle kylää, mutta ilman psykedelejä on turha tulla kolistelee edes naapureitten oviin, tai voisin sanoa että se on tosi vaarallista leikkiä, jos se kantautuu mun korviin ja siitä alkaa ajanlasku mulla aina siitä hetkestä kun miä tiedän että on tiedossa ja arvattavissakin että vietän yöni putkassa. sellaista vain tapahtuu, koska minulla on jokin omituinen voimakenttä vetää puoleeni ihmishenkilöitä, jotka ovat ajautumassa hankaluuksiin ja jotenkin ympärilläni asiat kovin nopeasti alkavat muistuttaa katastrofia, vaikka minä en olisi ollut muuta, saati tehnyt mitään muuta kuin ollut keskipistee... ööörf.... siis isäni talossa kai voisin sanoa... mutta kun näitä ole ja minä olen melkein yksin itseni kanssa, ajattelen vain hetkellisesti toisella lailla, mutta siihen en tuon lisäksi muuten näe kauhiaa tarvetta reikseen viittailla. asiat on ja asiat tapahtuu, jokainen fatalistikin voi sanoa ja varmaan haluaisi sanoa että kaikki asiat tapahtuu niinku pitää ja tulee ja onkin, vaikka olis koko elämänsä kädet taskussa...

tai kädet jonkun toisen taskuissa kuten renny harlin ja se lihava jätkä ja huora-laura ja pervo-mäkelä vai mikä vittu se pelle-ohjaaja on... voi jeesus... radiossa soi onneksi joku karmia johnny käteinen miä menen ja itken kun käessä valkia läikkä eikä se ole känsä, vai miten se yks insinööri mahtais laulaa, se joka kerto siitä muovikassista jossa hölskeen kuuluessakaan ei ole vatupassi.... noita on ja on noitakin :P

ai kun lujana päälle hyvä oloKeskiviikko 30.11.2011 22:03

[ miä ymmärrän jos teistä kukaan ei voi ymmärtää sellaista ajatusta että päässä käy (käy kuten pyörii) sellainen olo että sitä vain toistaa kuvitelmissaan, vähän eritavoin, mutta enenevässä määrin niin että ajattelee että tahtoo ja tarkoittaa tuottaa sellaista kipua ja tuskaa että itselle ei kykene kukaan aiheuttamaan... minulla pyörii sen kahdeksan silmää kuin hedelmäpeli, mutta päässäni on huppu, jossa lukee pauli ja marja ja jotain vitun pentuja kouvolasta ja miä tahtoisin mennä heidän kouluun... heidän ala-asteelle sanomaan että millainen huora teki minusta tällaisen idiootin...

menes paula, vittuuusi!½
miä meiltä moi

p.s. jos miä tiedän että miä kadun mitä äsken jätin luettavaksi niin enpä voisi enempää pyydellä anteeksi, koska tämä sairaus, joka minussa oli oli latentti... minä olisin halunnut että se pysyy sellaisena, mutta ja mutta :P vittu, ettää minua vituttaa ja etenkin joku hiivasieni... menes paula (hyle) korhonen hevon vitun kuuseen lukemasta mua salaa ja ilman nimimerkkiä marko-pedofiili vois lutkuttaa vaikka munkin munaa. saatana tommosia tekopyhiä jeesus-tyyppejä. miä olen mä ja mä olen niin vitun lettermanit vyöllä kouvolassa että huora-paulaa meinas naurattaa, mutta nyt se tajus että miä en sen takia sekoile.

sorry,
vihaa ja kirjoittelua

vetäkää hattu päähän ja siihen ensin jäitä jos ei kirjottelu kelpaa. tää on internetti ja miä pidän siitä kiinni, jos miä puhun _aina totta, ja kun miä vielä sanon niin enkä sano _väittäväni, vitun ulisevat paskat. menkää eduskuntaan ja kieltäkää mua vihaamasta sanoja ja aakkosia. vitun rotat ja vasikat, vittu että vituttaa tommoset vitun paskanaamat! tosin... tässä käy nyt vähän niinkuin eppujen jäljiltäkin, osin. sillä markosta ollut sikanaama kuva muistutti niin paljon jari tervoa että paula sen muilta näkymästä poisti, mutta ne juopon tai muuten vetevän heebon posket ja se pikkuinen imu kun se poseeraa passikuvassa, voi jee kun se on johnny depp... morot beerflylle. onko pentoliino teille tuttu? miä olen se pauli joka on nainen ja panen veljeäni kuin sefferi... vitun holopaiset morottaa mua... pinna palaa ja siitä kärsii koko, vitun, kouvolan aku korhoset vai mikä se vitun paskanäyttelijä oli... en nyt muista mutta ei kuitenkaan (ainakaan) esa pakarinen, edes junior... noita riittäää ja isäpuolta pitää kiristää... miä olen vaan yhen sortin antivalentti. mene huora vittuus ja anna se pedofiiliillesi. vitun lehmä... eikun huora :P

[ somethinig in the way she moves... eikun sibelius ja karelia suite ja intermezzo ja jos ei joku paremmin tiedä mistä ja miten niin sitten on lyötävä vetoa, muutettava johonkin muualle kuin uuteen-seelantiin tai vältettävä kontaktia kanssani, sillä turpaan tulee ja henki voi mennä, ihan keneltä vaan. asiat on ja asioitten pitää alkaa tapahtua niin että miä saan jotain selkoa ja tietoa että millasella aikataululla tässä elän vuoden kolme tai ehkä jopa viisi tai sitäkin pitempään. alkaa vaan olla semmonen olo että aika alkaa kiinnostaa. olkoon syynä vaikka comic strip (ks. joku englantilainen sarja ja komedia-ryhmä, ehkä parempi kuin monty python, jos ajatellaan jo yksistään adrian edmondsonin älyttömyyksiä. minä olen sairas enkä ymmärrä sitäkään...

vetäkää vittu päähän ja kaulaan asti ja sen ympärlle vielä joku pendoliino-hiivasieni-orgaani-jarruparru-surku-huba-ja-arafatin-ulina... vitun rottapaskapendoliinopaulatjakuparipääjyrit-naimassa-lapsiaan-kuin-sheffer-tai-st-bernard-tai-rotikka-kun-pitää-kupta-ja-imatralle-vitusti-terveisiä

vedä tomi maria turpaan, niinku näytit. vitun sammakko!
[ en jaksa kaivaa sitä kellopeliappelsiinin kappaletta joka minua huvittaisi, kaivan siis sibeliusta ja karelia suite intermezzo, jolla piiskaan itteäni, pitkästä aikaa, kovaan ja ankaraan tunnelmaan http://www.youtube.com/watch?v=XtIw5AkUEsE ]

let there be light (isaac asimov, the last question, just read it (eli kuten michael jacksonin kipale ja derren brownin ryöstö menee, just do it! )

[ jaahanssia siis ja musiikiksi jotain kubrickin leffaa eli jamppa joka rakensi ensimmäisen syntikan... no eka ja eka ja kuka sen nyt teki... noita on ja on noitakin, mutta soikoon kellopeliappelsiini, onhan olokin kuin alex-boylla ja palautan itseni aiheeseen, johon lupasin sitaatteja lisää sen kolmen kohdan edestä eli ja alice miller: entä millainen on analyysin kulku? (suomalainen ihminen, älä nyt vaan loukkaannu (alkolla oli joskus tommonen postikortti ja minulla on se lääkekaapin oven avatessa aina tervehtimässä niin että tietäisin sanoa muille että jos otat et aja tai miä vedän pataan, ja muistuttaa minua samalla siitä että lääkkeitä pitää säästellä jos juo muutakin kuin kahvia ja vettä, sillä mahan saa sekaisin xylitolillakin ]

1) (tuo yksi, joka on noin tällä kertaa, ei ole sellainen lukemista tai sen ymmärtämistä helpoiuttamaan tarkoitettu remarkki(1, jollaisina niitä tuossa jälkimmäisessä muodossa tyypillisesti käytän kun solkkaan sulkujen kanssa... otetaanpa siis alusta, ja ilman remarkkia nytyh!

... Entä millainen on analyysin kulku?

1) useimmiten potilaan saa vasin helposti jo analyysin alussa huomaamaan, miten hän on sopeuttanut tunteitaan ja tarpeitaan selviytyäkseen elämässä. Hän huojentuu suunnattomasti, kun hänessä pannaan merkille ja otetaan vakavalta kannalta seikkoja, jotka hän on siihen asti tottunut tukahduttamaan. Hänen huomionsa voidaan kiinnittää kulloisenkin aineiston mukaan siihen, että hän pilkkaa ja ivailee tunteitaan, yrittää kieltää ne itseltään, väheksyy niitä tai ei lainkaan havaitse niitä tai sitten ovat jo menneet ohi.
Potilas tajuaa vähän kerrassaan itsekin, miten hän hakee väen väkisin viihdykettä ollessaan liikuttunut, järkyttynyt tai murheellinen. (Kun erään kuusivuotiaan pojan äiti kuoli, täti sanoi: >>Sinun pitää olla urhea etkä saa itkeä. Menepäs nyt huoneeseesi kiltisti leikkimään.>>)

Vaikka potilas kokee vieläkin monet tilanteet _muiden _kannalta ja kyselee alituiseen itseltään, miltä hän vaikuttaa, miten hänen pitäisi olla, millaisi tunteita hänellä saisi olla, hän tuntee kumminkin kuin ennen. Analyytikon auttajaminäroolin tukemana hän pääsee yhä paremmin perille itsestään, koska voi tunnillaan kokea osan senhetkisistä ( ei -hektisistä vaikka sitä ne on, arafatti) tunteistaan ja suhtautua niihin vakavasti (oi sori:I). Hän on myös kiitollinen, että tämä on mahdollista (ja tämä on mahdollista internetin ansiosta, älkää nyt antako huomautusteni vaikuttaa niin että halveksin tai ylenkatson mitä siteeraan, sillä huvista voi olla hyötyäkin).

2) No -- eihän pulma ole sillä selvä. niin pian kuin transferenssineuroosi on kehittynyt, analyytikko saa toisen roolin ensimmäisen lisäksi, joka sekin säilyy vielä jonkin aikaa. Hänestä tulee transferenssiobjekti. Ja silloin pulpahtaa ilmoille _tunteita _eri _lapsuudenkausilta.
Tässä, kaiketi analyysin vaikeimmassa vaiheessa, esiintyy eniten >>acting outia>>. Potilas alkaa ilmaista itseään ja lupuu sävyisästä asenteestaan, vaikkei lapsuuskokemustensa nojalla vielä usko sen olevan mahdollista ilman hengenvaaraa. Niinpä hän kehittelee toistamispakon ajamana tilanteita, joissa häntä uhkaavat objektinmenetys, hyljeksintä ja eristyneisyys. Voidakseen kokea nuo pelkonsa todellisina hän vetää analyytikon mukaan näytelmään esimerkiksi hyljeksivän tai vaativan äidin osaan. Siten hänpyrkii siihen vapautukseen, mitä ihminen tuntee kesettyään uhkan luhistumatta.
Tuo kaikki saatta alkaa aivan harmittomasti. Potilaan yllättävät tunteet, joita hän olisi mieluiten huomaamatta, mutta niiden pysäyttäminen on myöhäistä, sillä ne virtaavat jo vapaasti tajuntaan. Paluuta ei enää ole. Nyt hänen täytyy -- ja hän saa! (ks. paavo haavikko, kullervon tarina ja kirjoittamani synopisis aiheesta, nimellä mieletön identiteettikriisi, luettavissa jossain täällä, netissä) -- kokea itsensä tavalla, jota hän ei ole siihen saakka pitänyt edes mahdollisena.
Saituuttta halveksiva potilas huomaa kummakseen laskevansa tahattomasti, paljonko maksavat ne kaksi minuuttia, jotka analyytikko käyttää hänen vastaanottotunnistaan puhelinkeskusteluun. Potilas, joka ei ole aiemmin vaatinut mitään ja on aina uupumatta täyttänyt toisten vaatimukset, kimpaantuu äkkiarvaamatta kuullessaan analyytikon lähtevän >>taas>> lomalle. Tai harmistuu nähdessään vieraita ihmisiä vastaanotolla. Mistä hänen kiukkunsa johtuu? Ei suinkaan mustasukkaisuudesta. Hänelle sellainen tunne ei ole lainkaan tuttu! Ja kumminkin... >>mitä he täältä hakevat? Käykö täällä siis muitakin ihmisiä kuin minä?>> Sitä hän ei ole tullut lainkaan ajatelleeksi.
Aluksi potilaasta tuntuu kovin nöyryyttävältä, etä hän on muutakin kuin hyvä, ymmärtäväinen, suurpiirteinen, hillitty ja nimenomaan aikuinen, jos hänen itsekunnioituksensa on rakentunut sellaisten arvojen varaan. Mutta tuohon nöyryytykseen liittyy vielä toinen paljon tuskallisempi, kun hän _havaitsee _itsessään _introjektit ja oivaltaa olevansa niiden vanki. Raivo, vaatimukset ja saituus eivät näet tule esiin aikuismaisen kesyinä vaan aluksi siinä lapsenomaisen alkukantaisessa muodossaan, missä ne torjuttiin. Potilas kauhistuu todetessaan, että hän äyskii yhtä inhottavasti kuin isänsä aikoinaan tai että hän eilen vahti ja rajoitti lastaan -- omien sanojensa mukaan -- >>äitinsä vaatteissa>>.
Tämä introjektien uudelleen elävöityminen ja välien selvittely niiden kanssa transferenssin avulla muodostavat analyysin pääosan. Mitä potilas ei voi muistaa, sitä hän tiedostamttaan tuo transferenssissa esille. Mitä enemmän hän päästää torjumiaan tunteita vapautumaan ja kokee niitä, sitä voimakkaammaksi ja eheämmäksi hän tuntee itsensä. Tällöin hän uskaltaa asettua alttiiksi varhaislapsuuden tunteillekin sekä kokea silloista avuttomuuttan ja ambivalenssiaan, mikä sekin lujittaa hänen varmuuttaan.
on aivan eri asia, jos aikuinen ihminen suhtautuu toiseen ihmiseen ambivalentein tuntein kuin jos hän -- pitkän esihistorian jälkeen -- kokee itsensä äkkiä kaksivuotaana lapsena, joka istuu keittiössä kotiapulaisen ruokittavan ja ajattelee epätoivoissaan: >>Miksi äiti on joka ilta poissa kotoa? Miksi h'än ei iloitse minusta vähääkään? Mikä minussa on vikana, kun hän mieluummin menee muiden ihmisten luo? Mitä voisin tehdä, jotta hän pysyisi luonani? Itkä en ainakaan saa! En toki itkeä...>>
Silloin tuo lapsi ei pystynyt ajattelemaan tuollaisin sanoin. Sen sijaan mies, joka makasi analyysin aikana sohvalla, oli sekä aikuinen että kaksivuotias pikkupoika ja pystyi itkemään katkerasti. Kyseessä ei ollut katarttinen itku, vaan siinä tiivistyi hänen aiemmin tuntemansa äidinkaiuu, jonka hän oli siihen saakka keiltänyt. Tuota vastaanottotunita seuranneina viikkoina hänessä virisivät kiduttavan amvivalentit tunteet ätiä kohtaan, joka oli menestykseskäs lastenlääkräi. >>Jäinen>> äidinkuva muutui rakasettavia puolia omaavaksi naishahmoksi, joka ei ollut kyennyt luomaan kestävää suhdetta lapseensa. >>Minä vihaan noita iänikuisia sairaita petoja, jotka ovat vieneet minulta äitini. Minä vihaan äitiäni, koska hän on mieluummin heidän luonaan kuin minun kanssani.>> (ööööh... "heidän luonaan kuin minun kanssani"... ei oikein jaksaisi tommosta paskaa, mutta koitan nyt pitää tämän lupaamani, taas ja jälleen ja vieläkin...)


--

1) huomasittehan nytyh, että näin se pelaa. sulku auki sulku kii ja sulkijalihasta pinnistämättä. kaikki on heleppoa kun harajottelee tai jos haluaa ajatella niin (tai näin) kuten kuin ja kutematta kuten minä. ankaraa rehellisyyttä ja peräänantamatonta julmuutta itseä kohtaan. rehellisyys ja ehdottomaan rehellisyyten pyrkiminen on typerintä ja itsetuhoavampaa kuin se että tietoisesti liiottelisi tekemisiään, mutta niistä viis ja sitä rataa...

oh, bliss. bliss and heavenKeskiviikko 30.11.2011 17:57

[ kellopeliappelsiinia kehiin tästä nappulasta http://www.youtube.com/watch?v=5xdQNrk9lcI ]


[ uhhuh. tuleepas pitkää sitaattia. tässähän pian saavutaan rajalle, jolla on mietittävä sitä mitä on siteeraus ja mitä on jäljentäminen, siis ei plagiointi vaan jäljentäminen niin että se on julkaisemista... otan sen riskin ja ajattelen sen arvoiseksi sillä perusteella että näitä asioita pitää osata sitten lukijan arvotella ja eritellä miel(e?:PPPPP)issään (kuten gösta sanoo, laulaessa) ja pähkäillä vähän tai vähän vähemmän. tällaiset sitaatit, toisin kuin omat hyvinkin objektiiviset totuudet, joita subjektiivisesti kerron ovat kovan, hirveän ja ankaran tulkinnanvaraisia, mutta ilman aietta ei ole alkiota, jolle ajatuksensa asettaa ja jostain on alettava, ellei sitten peräti lähdetä... mutta jatketaanpa... tämä loppuu aivan pian ja jatkoa seuraa jos seuraa. jos minun on(kin) pakko kirjoittaa, kunkaan ei ole pakko lukea, saati ymmärtää ]

tämä oli siis 2) ja jatkuu:

Transferenssissa takertumispyrkimyksiin ja avutomuudentunteisiin sekaantui se kauan sitten patoutunut kiukku, jota potilas oli tuntenut tavoittamatonta rakkausobjektia kohtaan. häntä pitkään kiusannut perversio katosi jatkossa kokonaan ja oli helposti tulkittavissa. Hänen naissuhteistaan katosi tyypillinen narisitinen luonne, ja saman tien hän vapautui valloitus- ja hylkäämispakosta.
Ne lapsuusajan rakkausobjektii liittyneet voimattomuuden, raivon ja turvattomuuden tunteet, joita potilas kokee analyysin tässä vaihessa, eivät olisi koskaan varhemmin sellaisina palautuneet hänen mieleensä. Vain sen, minkä on tietoisesti kokenut voi muistaa, mutta narsistisesti häiriytyneen lapsen tunnemaailma on jo tulos valinnasta, jossa on karsittu pois olennainen. Vasta analyysin aikana potilas _kokee _ensi _kertaa_ _tietoisesti noita tunteita, ja niitä sävyttää käsityskyvyttömän pikkulapsen aikoinaan tuntema tuska.
Todellinen itse on Winnicottin sanonnan mukaan >>vuorovaikutuksettomassa tilassa>>, koska sitä pitää suojella, eikä potilaan tarivitsekaan piilotella mitään niin perusteellisesti, niin kauan ja niin syvällä kuin todellista itseä. Siksi tuntuukin joka kerran ihmeelliseltä, miten paljon omaa hänessä on sentään tallella keaikesta teeskentelystä, kieltämisestta ja itsensä vieraantumisesta huolimatta, kun sen näkee tulevan päivänvaloon hänen vapauduttuaan intrjoekteistaan surutyön avulla.
Tuota Winicottin sanontaa ei pidä erehtyä käsittämään siten, että valeitsen suojassa piileskelisi täysin kehittynyt todellinen itse. Silloin kyseessä ei olisi narsistinen häiriö vaan tietoinen itsesnäsuojelu. Mutta _eihän _lapsi _tiedä, _mitä _hän _piilottelee. Muuan potilas ilmaisi asian näin: >>Elin lasitalsossa. Lasitalossa ei voi kiinni joutumatta piilottaa mitään paitsi lattian alle. Silloin taas ei näe itsekään piilottamaansa.>>
Sitä paitsi aikuinen ihminen voi kokea omat tunteensa vain silloin, kun hän on sisäistänyt auliin ja empaattisen self-objektin. Narsistisesti häiriytyneltä ihmisiltä se puuttuu, minkä vuoksi he eivät uskalla päästää tunteita yllättämään itseään. He sallivat itselleen vain sellaisia tunteita, jotka vanhempien perua oleva sisäinen tuomioistuin hyväksyy. Masennus ja sisäinen tyhjyys ovat tästä säätelystä maksettu hinta.
Todettakoon vielä Wnnicottin sanonnasta, ettei todellinen itse kykene vuorovaikutukseen, koska se on tiedostamattomana sisäisessä vankilassa ja pysyy sen tähden kehittymättömänä. Vanginvartijat estävät sen elävän kehityksen. Vasta vapauduttuaan analyysin avulla _todellinen _itse _alkaa _ilmaista _itseään, kasvaa ja kehittää luovuuttaan. Missä ennen oli vain pelottavaa tyhjyyttä ja pelottavia suuruuskuvitelmia, siellä puhekaa esiin odottamaton elinvoiman runsaus. Kyseessä ei ole kotiinpaluu, sillä kotia ei ole koskaan ollutkaan, vaan kodin löytäminen.

3) Analyysissa on päästy loppuvaiheeseen ja ero analyytkosta on mahdollista, kun potilas _kykenee _suremaan _vakaasti ja kestaä lapsuudesta kumpuavat tunteet turvautumata yhtenään analyytikkoon.

noin. se luku loppui ja nyt tulisikin varsin kiintoisa aihe kirjotella, pähkäillä ja lainailla eli PSYKOANALYYTIKON TILANNE, mutta koska en voi enkä jaksa eikä oikeastaan huvittaisikaan kirjoittaa koko hiivatin kirjaa tänne - tai mihinkään muuallekaan - luettavaksi tuossa asussaan niin jätän sen siitä kiinnostuneiden omaksi asiaksi etsiä, lukea, askarrella ja pähkäillä. Sen tahdon toki sanoa että älkää nyt ajatelko niin että minä aivan kaikkea jos kovin paljon mitää tuosta pitäisin toullaisenaan sellaisena että se on noin... joitain yhtymäkohtia ja sen sellaista mutta noi äitijutut nyt voin kohautella kokolailla olankohautuksin... kyllä minun lapsuudessani on jo ollut paljon suurempi vaikutus siihen että kokemuspohjainen persoonallisuuteni on mikä on tai on niin puuttellinen että sitä pidetään sellaisena, ja onko se sitten äidin vika vai yksin äidin niin epäilenpä. Ehkä saan varmuutta asiaan josku, jonain päivänä tai yönä jona nukun tai päivänä jona en nuku. En tiedä ,enkä laske minkään sellaisen varaan...

Minä elän, pelaan ja toivon vain, mutta uhkapeleistä harvoja pelaan, ja niistä harvoista vain niitä joissa voin hävitä kuolemalla, mutta vasta vanhempieni ollessa pois huolehtimasta eli en nyt seuraavan neljänkymmenenvuoden aikana aio tehdä itsemurhaa, mutta ajottaiselta itsetuhoiselta käytöksetltä ja valinnoilta, toimieni osalla, tuskin voin täysin välttyä vaikka oman järjettömyyteni ohella olisi joku neuvomassa niin että sellaiselta vältyn...

noh. kieliä poskeen ja naurua suupieliin. vakavillakin asioilla on huvittavat puolensa, ja ehkä erityisesti juuri vakavilla asioilla onkin, kuten ajattelen kuvittelevani.

näitä ääniä,
noita kuvia,

miä meltä moi!