IRC-Galleria

FryGuy

FryGuy

https://www.facebook.com/jarellphoto

Selaa blogimerkintöjä

DELIRIUM TREMENSLauantai 19.11.2011 21:07

OUR Productionin uusin elokuva on julkaistu. Elokuva on katsottavissa ilmaiseksi osoitteessa http://deliriumtremens.tv/

Elokuva julkaistaan lähipäivinä myös Vimeossa, Kelaamossa sekä tietenkin Indietaivaassa. Kyseessä on ensimmäinen OUR Pro:n elokuva, joka on kuvattu alusta loppuun Canonin EOS 5D Mark II:lla ja tuotettu lopulliseen muotoon täydellä 1080p laadulla.

Olkaa hyvät :)

OUR VisionsKeskiviikko 26.10.2011 19:55


Nettisivut vihdoin sellaisessa muodossa, että voisin sanoa niiden olevan valmiit.

http://www.ourvisions.net/

Ulkoasu, tiedot ja tuotteet päivitetty.

Elokuva-arvostelu: Super 8Lauantai 15.10.2011 22:25

Voihan Jeesuksen Saatana, mikä kokonaisuus.

Vuosi: 2011
Kirjoittanut: J.J. Abrams
Ohjannut: J.J. Abrams

J.J. Abrams. Cloverfieldin ja vielä Star Trekin jälkeen jaksoin jollain omituisella tavalla epäillä tätä kaveria, mutta tällä kertaa epäilykset painuvat jonnekin hevon kuuseen, sillä tässä on yksi uusista suosikeistani. Pidin aikaisemmistakin tuotannoista todella paljon, mutta en osaa suoraan edes sanoa, minkä takia en osannut listata tätä kaveria sellaiseksi tekijäksi, jonka tuotoksia voisi mennä pelkän nimen puolesta katsomaan. Kai niitä elokuvia vain oli vielä liian vähän? kuka tietää.

J.J. Abramsin tavaramerkki tuntuu jo olevan asioiden salaaminen katsojalta. On ihme, jos ensimmäisessä teaserissa kerrotaan edes elokuvan nimi. Cloverfield oli samaa sarjaa ja silloinen teaser herätti väkisinkin huomion. Heiluvaa käsivarakameraa, Godzilla-tason ääniä ja riekaleiksi revitty vapaudenpatsas. Totuus kaikesta selvisi vasta itse elokuvan katsomalla, joten paremmin ei voisi alustusta hoitaa. Henkilökohtaisesti pidän tästä tyylistä todella paljon ja tällä hetkellä se on lähestulkoon patentti eikä todellakaan toimi kaikissa elokuvissa. Samaa taktiikkaa käytettiin Super 8:n kohdalla. Elokuvan nimi ei kertonut mitään ja ensimmäiset trailerit vain herättivät mielenkiintoa enemmän ja enemmän. Ensimmäinen teaser herätti muistaakseni oman mielenkiintoni ja itse traileri ei sitten kertonut oikeastaan mitään, joten pakkohan se oli katsoa itse elokuva. Tietämättömyys on hienoa.

Koitan edetä mahdollisimman vähillä spoilauksilla. Elokuva kertoo tarinansa nuorisojoukon avulla, joka kuvaa vapaa-ajallaan zombie-leffaa. Elokuva sijoittuu jonnekin 70-80 luvulle... jos vuosi jossain mainitaan niin se meni meikäläiseltä ohitse. Zombie-leffaa kuvataan klassiselle Super 8 filmille ja valmistellessaan kohtausta rautatie-asemalla ohjaaja saa nopean päähänpiston. Juna lähestyy asemaa ja se toisi kuvaan paljon tuotanto-arvoa, joten kamat laitetaan nopeasti kasaan ja näyttelijät valmiiksi. Kamera käy ja "olkaa hyvät". Kohtauksen aikana kaikki ei kuitenkaan mene toivotusti vaan juna suistuu raiteiltaan. Syntyy pakokauhua ja ihmeen kaupalla kaikki selviävät hengissä, mutta mikä tärkeintä... kamera käy edelleen.

Tähän mennessä en siis spoilannut sen enempää kuin traileri jo antoi ymmärtää. Elokuva noudattaa hyvin pitkälti samanlaista kaavaa kuin Cloverfield, sillä elokuvan mörköä näytetään vain vilauksilla ja vasta aivan lopussa hieman tarkemmin. Tarinassa lähdetään pelastamaan naista ja armeija käy samaan aikaan sotaa tuntematonta ja ylivoimaiselta vaikuttavaa vihollista vastaan. Itse monsteria elokuvassa näytetään sen verran vähän, että olen vielä elokuvan jälkeenkin sitä mieltä, että tämä oli jonkinlainen "prequel" Gloverfieldille.

En enempää lähde sisältöä avamaan sillä tämä kannattaa katsoa vaikka ei älyttömästi kiinnostaisikaan. Elokuvan suurin plussa menee lapsi-näyttelijöille, jotka hoitavat roolinsa ensimmäistä kertaa siten, että elokuvan pystyi katsomaan kokonaan. Ipanat ovat muuten olleet ainakin itselleni jonkin asteinen inhoke elokuvissa, sillä näyttelyn taso vaihtelee tai ohjaaja on jo luovuttanut koska ne eivät vain tajua. Tällä kertaa kuitenkin nähdään sen tasoisia roolisuorituksia, että hyvissä ajoin ennen loppua aloin jo toivomaan, ettei silmille pomppaisi mitään typeryyksiä. Kokonaisuutena elokuva on viihdyttävä, mielenkiintoinen ja sisältää sopivan määrän toimintaa sekä mysteeriä. En tiedä odotinko enemmän vai vähemmän sillä elokuvan jälkeen jäi hieman erikoinen fiilis. J.J. Abrams saattaa olla rakentamassa tästä jotakin, mutta se, että selkeitä salaisuuksia jäi edelleen, jäi vaivaamaan. Se syönee yhden tähden tältä elokuvalta.


****+

+?
Plussa on pakko, antaa siitä, että elokuvan sisällä kuvattava lasten elokuva näytetään lopputekstien aikana ja elokuvahan on aivan huippu. Klassisia indie-leffan piirteitä on nähtävissä niin leikkauksen, kliseisen tarinan kuin näyttelynkin puolesta. Zombieta, näyttelee sama henkilö useammassa kohtauksessa, tarina etenee nopeasti ja juonenkäänteet ovat ennalta arvattavia viimeistä käännettä lukuun ottamatta, jota missään zombie-aiheisessa leffassa ei olla nähty varmaankaan ikinä. Siitä tulee plussa. Katsokaa ite ;)

Peli-arvostelu: Dead IslandTiistai 13.09.2011 22:39

Vuoden peli... vai onko sittenkään?

Ehdokkaita on tänä vuonna kyllä paljon, mutta pelien suosion kestävyys tulee varmasti näyttelemään suurta roolia kun valintoja tehdään. Portaliin kyllästyi ensimmäisen läpileikkauksen jälkeen, Duke Nukem floppasi täydellisesti ja sitten on tullut vielä monia muita, joista en voi pelaamatta sanoa mitään. Dead Island oli kuitenkin ennakkotiedoiltaan tämmöselle zombie-räiskintöjen ystävälle kuin joulu lapselle, mutta millainen peli lopulta olikaan kyseessä?

Heti julkaisupäivän aamuna klo 5.20 piti herätä ja lähteä testaamaan peliä, joka oltiin kolmen pelikaverin kanssa ostettu 4-pakettina ennakkoon. Nopea prologin läpäisy ja sitten itse asiaan. Left 4 Dead peleihin tottuneena ensimmäisen epäkuolleen saapuessa näköpiiriin, kaikki vain juoksivat kilpaa takomaan sitä hengiltä. Alku on tietenkin helppo, mutta pian tuli huomattua, että realismi on huomattavasti korkeampi kuin L4Deissa. Vaikeustaso nousee pelin edetessä kun pelaajan level varttuu eikä yllättäen suuren lauman kimppuun kannataan hyökätä yksin. Yksin pelatessa tuli muutamia vaiheita, että paras ratkaisu oli yksinkertaisesti ottaa jalat alle. Peli keskittyy todella hyvin lähitaisteluun ja tuliaseita pelissä tulee vastaan vasta myöhemmässä vaiheessa. Lähitaisteluun on odotettavissa (toivon mukaan) päivitys, jotta jonkinlainen analogisen taistelun muoto saataisiin käyttöön. Xboxille kyseinen toiminto jo löytyy, mutta PC:n ohjaimissa on vain digitaalinen vaihtoehto. Tunnelmaa pelistä löytyy, realismi kukoistaa vaikka välillä tuleekin jotain järjettömyyksiä vastaan pelaajien leveleistä riippuen ja pelattavaa tarinassa riittää yli 30 tunnille ellei pidemmällekin. Välitön läpipelaaminen ei tule heti mieleen tätä aloittaessa, joten aikaa voi mennä tovi.

Vuoden pelin titteli saattaa Dead Islandille vielä teoriassa osua, mutta käytännössä se ei sitä ansaitse. Korostan vielä ennen haukkumista, että pidän kaikesta huolimatta pelistä todella paljon ja olen vielä optimistinen tulevien päivitysten osalta. Toivottavasti pelin kehitys jatkuu laadukkaampana kuin Left 4 Deadissa, mutta tällä hetkellä peli on "juosten kustu" kökkö, jossa potentiaalia riittää. Jossakin haastattelussa pelin tekijä hehkutti monia asioita tekeleestä ja yksi oli se, että pelin läpäistyä pelaaja voi jäädä saarelle seikkailemaan aivan kuten GTA sarjan peleissä: Paskan vitut, vaan peli alkaa alusta sillä samalla varustuksella, millä peli päättyi. Vaikeustaso on siis huomattavasti korkeammalla aloitukseen nähden, mutta saarella vaeltelua ei pääse toteuttamaan. Pelaaja joutuu suorittamaan niitä vähäpätöisiä kissanristiäisiä, kunnes sen helvetin pitkän ajan kuluttua alkaa taas tapahtua jotain monipuolisempaa. Tälle ratkaisulle en kovinkaan paljoa tarjoa ymmärrystä. Analogisen tappelun puutetta täytyy myös moittia, sillä Saavutukset-listauksessa on tehtävä, jossa pitäisi tappaa 150 zombia, tätä toimintoa käyttäen. Kaikista suurin miinus tulee siitä, että nettipeli ei toimi; yhdistäminen epäonnistuu lähes aina ja onnistunutkin yritys kestää maksimissaan 5 minuuttia jos sitäkään. Ensimmäisen kokeilun jälkeen en siis ole päässyt kavereiden kanssa pelaamaan kunnolla ollenkaan vaan hermot ovat menneet yhteyksien kanssa tappeluun. Lisää paskaa tulee pelin "Load last checkpoint" toiminnosta, jonka tekijällä on mennyt koodit pahasti solmuun. Kuoleman jälkeinen uudelleensyntyminen tai vanhan pelin jatkaminen on usein alkanut ajatuksella "Missä vitussa mä oon?". Parhaimmillaan peli alkaa täysin vieraasta paikasta, vieraiden ihmisten keskeltä ja vielä paremmassa tapauksessa epäonnistuneen taistelun jälkeen ilmestyt toiselle puolelle kenttää, jolloin taistelussa mahdollisesti zombeihin kiinni jääneet miekat ym. ovat kadonneet.

Näin hyvästä pelistä kun kuitenkin on kyse niin jätän sen suuremmat haukkumiset vielä pois ja annan lopullisen tuomion kun/jos päivitystilanne etenee. Forumilta ymmärsin, että pelistä julkaistiin jenkeissä täysin keskeneräinen versio, mikä tuntuu vaikealta tajuta kuinka se on ollut mahdollista. Tämäkään versio ei valitettavasti tämmöisten puutteiden jälkeen tunnu täysin valmiilta vaan korkeintaan joltakin beta-vaiheelta, joka on laitettu kuluttajien testattavaksi.


Ei pisteytystä vielä.

EDIT 21.9.2011: Peli on ollut nyt julkaistuna jo reilun pari viikkoa eikä päivityksiä kuulu ja pahinta kaikessa, niistä ei ole edes uutisoitu mitään. Pelistä on tällä hetkellä menossa toinen läpipeluukierros ja teki mieli sanoa, että "onhan näitä bugisempiakin pelejä pel..." mutta hetkinen... nyt ei valitettavasti tule ainuttakaan mieleen jos Big Rigsiä ei huomioida. Tällä hetkellä omien kokemuksien perusteella peli saa ainakin vuoden bugisimman pelin tittelin; ilmassa leijuvia ruumiita, lentäviä autoja joita voi ilmalennon aikana ohjata, tyhjästä ilmestyviä zombeja, ajon aikana vilkkuvat zombit, draw distance on muutaman hassun metrin päässä, äänet katoilevat, hahmojen kasvoja ei ole animoitu muuta kuin suun osalta joten hyvältä kuulostava ääninäyttely kusee animoinnin puutteeseen ja paljon muuta sellaista, mikä olisi jo testausvaiheessa pitänyt tyhmemmänkin huomata.

Erittäin loistava peli mutta pitkää ikää en tälle tekeleelle uskalla ennustaa jos suuria päivityksiä ei pian tule. Peli kaipaa jo nyt lisää sisältöä, sillä edes aktiivisimmat pelaajat eivät kohta jaksa enää peliä pelata, koska se ei tarjoa mitään uutta haastetta. Suurin huutomerkkiä muistuttava kysymysmerkki on, että kuinka mikään peli voidaan julkaista näin keskosena!?

IRC-Galleria on ihanLauantai 27.08.2011 04:26

perseestä...

OUR Production: SUURET KUVIOTPerjantai 26.08.2011 00:37

Vihdoin "se" on täällä :) Indietaivaan version kanssa on ollut teknistä ongelmaa jo vuoden verran, mutta nyt se toimii... Vimeossa.



Jättäkää/kertokaa jonnekin kommenttia... älkää ottako liian tosissanne, mutta sitä on kuitenkin hauska lukea. Tästä ei ole kukaan sanonut mitään yli vuoteen joten hieman epäilyttää :D

Vimeo: "Kätkö"Torstai 18.08.2011 17:11

Lisää vanhaa uudessa palvelussa. Tässä olisi nyt 2008 alkuvuodesta valmistunut "Kätkö":

Ensimmäinen 3D autopeli jota tuli kaverin luona pelattua monesti ala-asteella. Jos nyt en väärin muista niin Hot Pursuitista se koko touhu alunperin lähti ja tässä sitä taas ollaan. Tämä arvostelu koskee siis aivan uusinta NFS peliä.

Pelien huonoista puolista on niin helppo alottaa, joten lähdetään sieltä liikkeelle. Need for Speed ei ole nostalgisuudestaan huolimatta ikinä ollut suurimpia suosikkejani, mutta autopeleistä muita en kauheasti ole edes pelannut. Peleissä eniten paistaa läsnäolollaan realismin puute ja tarkoitan lähinnä sitä, että omasta mielestäni jos Bugatin tai Laborghinin ajaa 300km/h päin kaidetta niin matka ei jatku? En ole kokeillut tosimaailmassa, mutta pitäisikö pelejä ruveta syyttämään kaikista liikenne-onnettomuuksistakin kun sellainen buumi nyt on meneillään. NFS:llä on tässä jopa pahempi ongelma kuin millään sotapelillä (esim: WoW). Hot Pursuitin suurin ja pahin miinus on itse ajamisen ulkopuolella, nimittäin kaikki valikot. En ainakaan itse ole ikinä missään pelissä joutunut käyttämään niin paljon aikaa odotteluun kuin Hot Pursuitissa. Oikoteitä ei ole, et voi painaa välilyöntiä, esciä, tai enteriä vaan kaikki SAATANAN hitaat valikot ja turhanpäiväiset taulukot on pakko katsoa alusta loppuun. Joka kisan jälkeen tulee myös ylennyksiä/etsintäkuulutuksen korotuksia ja uusia autoja (joita ei kuitenkaan vapaasti saa valita joka kisassa) ja jokaisessa kohdassa kestää. MYÖS, jos ajo päättyy maaliviivan ylitykseen tai damage-palkin ylitykseen eli autosi hajoaa niin uuteen yritykseen pääsee vain "lähtöruudun kautta" eli takaisin mappi-valikkoon, pitää valita kisa, odotella lataus, skipata animaatio ja vieläkin odottaa hetki että pääsee ajamaan. Sitten ajetaan kilometri ja edessä on mutka jonka keskellä odottelee poliisi. kuva hidastuu, ajokamera siirtyy näyttämään ETTÄ SIELLÄ ON POLIISI vaikka vain idiootti ei huomaisi sitä muuten ja sitten kamera siirtyy takaisin oman auton luokse keskellä mutkaa ja matka jatkuu päin kaidetta. Sama video toistuu myös poliisin tai kilpailijat tuhoutuessa pelaajan tekemisien johdosta.

Minkä takia sitten ostin Hot Pursuitin? Ensinnä se oli Steamin kesä-alessa 12€ ja toisekseen halusin autopelin, jossa ei tarvitse tuntitolkulla tuunata ja säätää auton parissa. Halusin autopelin, jota voi nopeasti käydä huristelemassa, mutta tuon yllä mainitun valikkosekoilun puolesta oon jättänyt jo muutaman kerran pelaamatta. Pelin hyviin puoliin lukeutuu myös se, että voi tuttuun tyyliin ajella poliisina ottamassa hurjastelijoita kiinni ja myös vastaavasti ajella poliisia karkuun. Edellisistä ostista poiketen karkurillekin on annettu piikkimattoja, EMP-tykki ja "radio jammer", joilla taistelu poliisia vastaan on paljon muutakin kuin pelkkää karkuun ajamista. Autoja on paljon, radat ovat Hot Pursuitille tyypillisiä vuoristoja, aavikoita ja maaseutuja joissa ei jarrua kauheasti tarvi painella.

Hyvä peli, mutta realismia peräänkuuluttaisin enemmän. Radat eivät ole niin vaikeita että täysrealismilla niiden läpäisy ei onnistuisi. Myös kilpailijoiden sekä poliisien AI-avusteiset nitrot ja kiskojen tavoin toimiva downforce pistävät välillä vituttamaan. Sellaisia tiukkoja viimeisen suoran taistoja kuten Undergroundeissa oli, en ole vielä tässä nähnyt.

EDIT: Tiedän, että tuon epärealismin taustalla ovat oikeat autonvalmistajat, jotka joitakin vuosia sitten olivat tietääkseni suurin syy, minkä vuoksi autoja ei voitu romuttaa kunnolla. Ihmettelen myös suuresti ettei pelien perusteella kukaan jenkkiteini ole mällännyt isänsä Corvettea ja lähtenyt vaatimaan General Motorsilta miljoonakorvauksia vedoten pelin antamaan väärään mielikuvaan tuhoutumattomasta urheiluautosta.

Vimeo: VierailijatTorstai 04.08.2011 18:55

OUR Production on tehnyt hieman uutta aluevaltausta hiipuvan indietaivaan rinnalle ja uusin levityskanava on Vimeo. Kelaamo ja Indietaivas toimivat edelleen findie-yhteisöinä joissa katsojamäärät ovat muutaman ihmisen kuukausiluokkaa ja kommentointi lähes olematonta. Pitkään pidettiin kiinni siitä, että leffat pysyvät vain yhdessä paikassa jotta tilastojen seuraaminen olisi helppoa. Valitettavasti ajat muuttuvat ja toisaalta niiden tuleekin muuttua. Valitettavaa vain tuntuu olevan, että findie-piiri hajoaa YouTubeen, Vimeoon ja muihin suuriin sivustoihin...

YouTubeen ei meidän leffoja näillä näkymin ole menossa sillä en ole kiinnostunut pätkimään pidempiä elokuvia osiin jne. Tässä olisi nyt 2008 ilmestynyt kauhujännäri Vierailijat:



Makkarapannu II edelleen munakas ilman munaa!

Tällä kertaa niillä suaatanan pikkuporkkanoilla.

Juo vaan se olut ennen tätä, sillä jälkeenpäin vain pahennat tilannetta. Makkarat pannulle miten sattuu... tällä kertaa tulisuus piileekin perunoissa. Chilijauheessa, oliiviöljyssä, oreganossa, BLAIR'S MEGA DEATH kastikkeessa pyöritellyt lohkoperunat kypsyvät uunissa 200 asteessa noin puolessa tunnissa. Käristä perunat pannulla sipulin ja pikkuporkkanoiden kera. Chilikastikkeen voi jättää pois perunoista ja lisätä tuoreen chilin muodossa pannulle makkaroiden lisukkeeksi niin ollaan vähemmän kieroutuneella tiellä.

Tätä tänänään.

Suaatanallisilla resepteillä jatketaan taas kun semmosia keksitään :)