miiainen

I'm a queen. I got this shit handled.

Selaa blogimerkintöjä

Sellainen oli Ruka :)Keskiviikko 07.12.2011 12:44

Olipahan onnistunut reissu! Perjantaina lähdettiin aamulla kahdeksan aikaan ajelamaan, pysättiin Kokkolassa tankkaamaan ja Oulussa syömään, vähän sillai perinteisesti yhdessä italialaisessa ravintolassa. Oulusta ajettiin suoriks Kuusamoon, käytiin siellä vaan nopeesti ruokaostoksilla ja sitten viel ajettiin se 30km Rukalle. Poroja tuli matkalla vastaan kolme, yks vasa ja kaks aikuista. Kello oli yhdeksän tietämissä, kun oltiin perillä. Käytiin saunassa ja painuttiin pehkuihin.

Lauantaiaamu otettiin ihan rauhallisesti, nukuttiin hyvin ja syötiin aamiainen kaikes rauhas. Rinteessä oltiin ehkä yhdentoista jälkeen. RukaExpress-hissi oli kiinni kovan tuulen vuoksi, joten rinteet oli aika rauhalliset. Laskeminen suju melko hyvin, vaik edellisestä kerrasta oli aikaa jo puol vuotta :) Olin rinteessä pari tuntii ja sit totesin, et alkaa vähän väsyttää ja jalkoi hapottaa sen verran, että paree ehkä lähtee huilaan. Sit tehtiin vähän ruokaa ja miehet lähti sit vielä alkuillasta takas mäkeen, mä kävin kaverin kans shoppailemassa tuliaisia. Lauantai-illan päätteeks käytiin saunassa ja pizzalla alakerran Classic Pizzassa.

Sunnuntaina oltiin rintees jo heti, kun hissit aukes 9:30. Siinä vierähti pari tuntii ja sit mä otin suunnan taas kämpille, kun halusin jaksaa mäkeen vielä illalla uusiks. Jalat silti kesti yllättävän hyvin! Siinä otettii lounasta sit puolen päivän jälkeen ja käytiin hiukan kaupoilla. Löysin siskolle ihan täydellisen joululahjan. Neljän jälkeen mentiin takas rinteeseen. Semmosen reilun tunnin siinä jaksoin ja jätin taas muut vielä laskemaan ja lähin ite sisälle. Sitte saunottiin ja tehtiin vähän ruokaa. Uni tuli melko ajois :D

Maanantai meni samoilla meiningeillä ku sunnuntaikin, eli heti aamusta ajoissa mäkeen, sit lounasta ja uudestaan rinteeseen iltapäivällä. Illalla käytiin alakerran sveitsiläisessä ravintolassa syömässä fondueta. Om nom nom! Sen mätön jälkeen tuliki uni sitten suht nopeesti. Vähän onneks jaksettiin pakkailla etukäteen kuitenki.

Eilen aamulla sitte syötiin aamupala, pakattiin loput kamat ja kiikutettiin ne autoon. Lähdettiin ajaa etelään puol yhdentoista aikoihin. Poroja tuli vastaan oikeesti varmaan sata Taivalkosken ja Pudasjärven välissä. Muutama tokka tiellä ja useampia sit pelloilla ja ojissa teiden varsilla. Ne on hassui eläimiä, ne ottaa kaiken niin rauhallisesti. Toisaalta ne on sen takii onneks aika helppoi kohdata liikenteessä, ne ei tee mitään äkkiliikkeitä. Ajeltiin Rukalta suoraan Ouluun syömään, tällä kertaa syötiin intialaista ruokaa. Oulusta ajettiin lähes suoriks Vaasaan. Kokkola-Vaasa välillä oli käyny hirvikolari. Siinä oli metsästäjiä ihan jättimäisen hirvenraadon vieressä pellolla ja tiellä auto tuulilasi sisässä ja kuljettajan puolen sivupeili roikollaan. Tilanne oli vissiin ollu jo ohi hetken aikaa, ku virkavaltaa eikä ambulanssia tms. näkyny enää missään.

Vähän ennen yhtätoista illalla oltiin kotona. Jäi linnanjuhlat näkemättä, mut ehkä siitä selviää :)

Oli kyllä paras asumus se meidän kämppä siellä Rukalla. Keskellä Rukan kävelykylää, suksikaapit alakerrassa ja rinteet ihan vieressä. Se oli niin kiva, kun sai vapaasti mennä ja tulla, eikä tarvinnu kiukulla roikkua muiden mukana, kun alko väsyttää. Ei tarvinnu ku heivata sukset säilöön ja mennä sisälle lepäilemään. Ei ollu riippuvainen mistään autokyydeistä tai muista. Se asuntokin oli tosi iso ja hyvin varusteltu. Kaikki toimi ihan täydellisesti, muutkin oli tosi tyytyväisiä. Kyl me seuraavakskin reissuks yritetään samanlainen kämppä varmaan varata.

Shoppailtuaki tuli, ihan sillai urakalla :D Aste Brandstoressa oli KariTraan melkein koko alusvaatemallisto ja kaikenlaista muutaki. Ostettiin mulle uus tekninen kerrasto, merinovillaset caprimittaset housut, fleece ja urheiluliivit. Siitä sai kaupanpäällisiks viel neljä parii alushousui, jee... P:lle ostin Norrønan pipon ja itelleni ostin kans Dakinen valkosen lippapipon, mis on ISO tupsu <3