miiainen

I'm a queen. I got this shit handled.

Selaa blogimerkintöjä

Pähyyyyyy.Torstai 29.09.2011 15:47

Kaveri oli työpaikaltaan tehdasalueelta löytänyt kissanpennun, ihan pienen pennun. Nyt se tarvis kodin ja mä en voi ottaa sitä meille :( Eikä oo oikein ketään kelle sitä tarjois. Kaveri pitäis muuten ite, mutta toinen koirista ei luultavasti siedä kissaa, niin ei voi ottaa riskiä.

Mun syrän särkyy :(

Rullaan, rullaan, rulllaan - kohta!Tiistai 27.09.2011 13:10

Sain tosiaan sen polkupyörän rungon sillon pari viikkoa sitten, kun Sappeella käytiin. P on sitä nyt muutaman iltana laitellut kuntoon ja mäkin olin eilen vähän jeesaamassa. Avustin renkaiden kanssa, pumppasin niihin ilmaa, kun P oli eka laittanu renkaan ja sisäkumin paikalleen :D Nyt siinä on sentään jo renkaan, kammet ja polkimet siis paikallaan.

Ketjut sen sijaan oli poikki. Ohjaustanko ei ole kiinni, etuvaihtaja (tai taka, en muista kumpi) puuttuu, satulatolppa ja satula puuttuu. Ja jotain pikkunippeleitä, mistä en edes tiedä mitä ne tarkottaa, puuttuu kans. P tos netistä latas ostoskoriin kaikki tarvittavat osaset ja kas, kun siitäkin tuli sit liki satasen paketti. Taitaa vielä hetki mennä, että se vehje on ajokunnossa. Iskarit siitä kai piti vielä huoltaa ja ties mitä. Mieli kyl halajais jo lenkille ihan OMALLA maasturilla :) Nyt vaan vielä kunnon ajovalot puuttuu.

Sit keräsin eilen TAAS omppuja. Pari 10 litran ämpärii tuli täyteen ja vieläki jäi... Puussa on jonkun verran jäljellä, mut olis tarvinnu poimurin kans kerätä. Maassakin on varmaan vielä hyväkuntosia jäljellä. Mä kävin niitä jo kerättyjä sillai läpi, et ihan virheettömät laitoin omaan laatikkoonsa ja vähän kolhiintuneet omaansa, niin tietää kummat käyttää eka. Tarvis vielä joku päivä kerätä puu tyhjäks ja penkoo ne loput maassa makaavat, sit ois omppu-urakka tältä syksyltä ohi. Paitsi et ne pitäis tietty vielä käyttää johonkin!

Auts.Maanantai 26.09.2011 12:41

Toinen Sappeen reissu takana. Sattuu kyl enemmän ku sen ekan jälkeen. Heitin kunnon voltin ankkurihissistä poistuessa, koska se kapula ei irronnut sieltä satulan takaa, ja sain siinä pyörän niskaan. Ja selkäpanssarin reuna tökkäs vielä niskaan silleen, että kallonpohjan lihaksia kiristää. Ja sit kaaduin vasemmalle olkapäälle mutasessa kohdassa, kun eturengas vaan vippas yhtäkkiä pois alta. Mutta mikä hienointa, pääsin peräti yhden radan ylhäältä alas yhteen putkeen ja se meni ihan tosi hyvin! Sääli vaan, et siitä ei saatu mitään videomateriaalia.

Eilen jäi sit suppisjahtikin väliin, kun olin niin romuna. Mut pidettiin sit vähän siivouspäivää kotona ja kyl tuliki puhdasta :) P hoiti imuroinnit ja mä vähän kevyemmät jutut, kuten kaikkien tasojen ja ovien ym. pyyhkimiset ja vessan pesun. Btw näin joku yö sellasta unta, et meil olikin kolme vessaa ja siivousta tehdessä se yks oli aina jäänyt pesemättä! Sit en uskaltanu mennä kattoon, miten pskanen se on :D How nice. Myöhemmin illalla pelasin Nintendolla Super Mario Bros 3:sta, mutta sit sekin piti lopettaa, kun toi viime viikolla loukattu ja lauantaina uudestaan kolhittu käsi alko sattua.

Ny mä oon töis ja mua ei kauheesti huvita. Mut kyl tää täst.

edit:
Todettiin tos eilen, et mulle olis varmaan järkevää ostaa jotain pyöräilyvarusteita, ihan maastopyöräilyäkin ajatellen. Ihan ekana tarvis juomarepun, ettei tarttis pulloja kantaa mukana. Mullahan on se keväällä ostamani reppu, mutta se on sen verran iso, että ei se oikein pyörälenkillä oo hyvä, vaikka siinä se juomapussivalmius onkin. 10l pienempi sais olla, kun varavaatetta, pumppua ym. sälää sinne ois hyvä mahtua kuitenkin. Ja sitte esim. 2l juomapussi, jonka sit kätevästi sais sinne päiväreppuunki tarvittaessa.

Toinen ois sit ajohousut. Oon noilla perusreissuilla käyttäny ihan jotain ulkohousuja, mutta kaatumisessa kunnostautuneena olis ihan kiva, jos housut olis a. vähän paksumpaa materiaalia (ja ehkä jopa pehmustetut), b. vahvempaa kangasta, joka ei hajoo heti ekaan kiveen kaatuessa, c. kapealahkeiset, ettei tarvis mitään naruvirityksiä ja d. jotka vois pestä tyyliin painepesurilla. Nimittäin näillä syyskeleillä sitä kuraa tosiaan lentää. Nois MTB-vaatteis näky olevan vaan semmosta perus ulkoiluvaatetta, joten P ehdotti sit semmosii moto-ajovaatteita, jotka on vähän vahvempaa tekoo. Jos vielä uskallan jonnekin alamäkeen lähtee, niin menis sielläki sit. Mut pääasia olis, ettei tarvis pelätä rikkovansa jotain toimivia vapaa-ajan vaatteita pyörän kans. Ja sit ohimennen löyty semmoset Troy Lee Designin PINKIT ajohanskat TIMANGEIL <3

RRrrrh!Torstai 22.09.2011 11:33

Moniko on katsonut Kiinteistövälittäjä Kaisaa? Ketä muuta ärsyttää ihan suunnattomasti se kertojatytsy siinä? Ihan hyvä viihdearvo sillä ohjelmalla on, menee siinä keskiviikkoillan hömppäputkessa hyvin mukana, mutta voi elämä, että voi se ylipirteä tyttö käydä hermoon. Se on just sen näkönen ja olonen, että vetää hiukan överiks ihan vaan sen takia, että kyseinen ohjelma poikis jotain muita tv- tai juontokeikkoja. Kiitos ja anteeks.

Ja sit wohoo! Sain eilen vihdoin ja viimein reilun kilon omppuja pakkaseen ja samalla tein vielä omena-kaurapaistoksen uuniin. Se maistu pitkästä aikaa ihan hirmu hyvältä :) Ois niitä omenaviipaleita voinu enempikin pakastaa, mutta valitettavasti meidän pakastin on niin täynnä, että ei sinne kauheesti mahdu. Toisaalta... jos nyt tyhjentää sienivarastoja ahkerasti, niin tulee tilaa viel ompuille. Niitä kuitenkin riittää varmaan aika pitkälle syksyyn, jos ne säilöö hyvin varastoon.

Hip hei.Tiistai 20.09.2011 13:30

Olin niin dh-maailmoissa vielä eilen, että unohdin ihan hehkuttaa, miten löysin täydellisen juhlamekon itelleni sunnuntaina! Lokakuussa on tulossa yhdet häät, joihin tarvin uuden mekon. Aattelin mennä tylsästi vaan H&M:n katselemaan, kun sieltä joskus tekee ihan hyviäkin löytöjä. Ja löysinkin sit aika kivan kotelomekon, missä on vähän pitsiä ja kerrankin asiallinen kaula-aukko! Sain siitä vielä 20% alennusta. Mikä hauskinta, sovitin viittä eri mekkoa, joista jokainen sopi hyvin päälle, valkkasin vaan sit mieleisimmän :)

Mul on kotona paritkin sopivat kengät mekkoon, samoin löytyy laukkuja ja koruja, joista varmasti joku vaihtoehto sopii. Sukkiksista en oo varma, mutta semmosten ostaminen ei onneks oo kovin hankalaa! Kynnet tuleekin sopivasti huollatettua ennen juhlia, mut kampaaja tarttis vielä varata. Tänään aamulla kattelin kasvurajaa hiuksissa ja onhan se kyl aika kauhee.

Mutta se siitä! Jospa tänään jaksais ahkeroida vähän omppujen kanssa, niin vois vielä jonain päivänä täs leikata nurmikon. Olispa jotenkin vähän jotain ylimäärästä energiaa, niin tulis vaikka leivottua tai tehtyä jotain muuta semmosta, mutta tuntuu, et ei jotenkaan vaan jaksa. Tietty, jos alkaa omppuja pakastella, niin samalla niistä vääntäis vaikka jonkun paistoksen. Pistetään mietintämyssyyn :)

Huhu.Maanantai 19.09.2011 14:26

Jopas on ollut aktiiviviikonloppu, taas kerran. Torstai- ja perjantai-illat meni hevostellessa, mikä tietysti oli mukavaa. Perjantai-iltana sovittelin kotona polvi- ja säärisuojia ja ajohousuja lauantain dh-pyöräilypäivää varten. Tunsin oloni kyllä (jälleen kerran) vähintäänkin hulluksi, mutta kun kerran olin luvannut lähteä, niin eipä siinä juuri muuta voinut kuin sovittaa vaan :D

Lauantaiaamuna startattiin auto kohti Sappee Bike Parkia kahdeksan jälkeen. Meille tuli P:n kanssa riitaa autossa, kun kyseenalaistin hänen reittivalintaansa ja siitä aiheutui sekaannusta. Meille tulee aika usein kinaa just silloin, kun ollaan menossa tekemään jotakin kivaa(?). No, olin tietty ihan ärtynyt, kun päästiin perille, mut mentiin kuitenkin vuokraamaan pyörää ja suojia mulle. Panssarit oli kätevästi kokoa L-XL, eli jouduin ne pukemaan hupparin päälle ja ne oli silti vähän liian isot. Kypäriäkään ei tahtonu löytyä sopivan pieniä, mut oli sit otettava se vähiten hölskyvä, kun ei taviskypärän kans siellä olis voinu ajella.

Sitten vaan auton takakontilla suojat ja kuteet niskaan ja pyörän kyytiin. Olin ihan hoomoilasena siinä ekas alamäessä, kun en ymmärtänyt, mistä se reitti edes kulkee. Lisäks ne reitit oli aika huonossa hapessa, kun edeltävinä päivinä oli satanut niin paljon. Selvisin siitä ekasta laskusta kuitenkin ihan kohtuullisesti. Vähän olin kärttynen, mutta se tais johtuu lähinnä jännityksestä. Ja olin porukassa taas oikeestaan ainoo, joka ei oo mitään dh:n tapastakaan juur kokeillu, niin tietenkin stressasin siitä, että mua joutuu kaikki koko ajan odottamaan. Seuraava jännitys iski siinä kohtaa, kun piti päästä sen pyörän kans rinne ylös ANKKURIHISSILLÄ. Voi moro. Puoliväliin meni hyvin, sit putosin kyydistä ja työnsin pyörän ylös asti. Voin kertoo, et ei oo kovin kevyt pyörä + se kypärä päässä tulee aivan tunmoinen hiki.

Sitte lasketeltiin rinteen huipulta autolle juomaan ja sen jälkeen otettiin uus yritys samaa reittiä ku ekallakin laskulla. Puoliväliin meni paremmin ku hyvin, sit sain jotenkin kiveä väistäessäni eturenkaan ulos reitiltä, pyörä lähti vasemmalle ja minä oikealle. Putosin lonkalleni isohkoon kiveen. Keräsin itseni sieltä kuopasta ja kaivoin pyörän toiselta puolelta reittiä ja yritin jatkaa matkaa. Ei mennyt montaakaan metriä, niin pyörän eturengas tökkäs johonkin kuoppaan, koska mulla oli ilmeisesti liian vähän vauhtia, ja sitten suoritin osittaisen lennon sarvien yli märkään kivikkoon. Häpyluuni iskin sopivasti pyörän ohjaustankoon, oikeen kämmenen ensin kiveen, jonka jälkeen sekä oikeen olkapään että pääkopan kivkkoon. Pyörä jäi jalkoihin jumiin. Siinä oli sit meikäläisen ajot ajettu siltä päivältä, käsi tärähti sen verran, etten pystynyt pitämään ohjaustangosta enää kiinni. Piti rullailla/taluttaa pyörä puolivälistä rinnettä hissin ala-asemalle ja tilata mönkkärikyyti ylös. Sit sain jäitä käteen ja loppupäivän istuin kahvilan terassilla kattelemassa, kun muut ajo. Täytyy kyl sanoo, et hiukan harmittaa, koska se rymyäminen alko sillä tokalla kierroksella tuntuu ihan hauskalta...

Nyt on sitten oikeeseen kämmeneen tulossa ihan komea mustelma, koko oikea reisi on mustelmilla ja tulipa siihen häpyluun kohtaan myös jonkin sortin muistelma. Eilen iltasella vielä vammoja tutkiessani löysin mustelman myös vasemmasta käsivarresta ja oikean jalan jalkapöydästä. Ei tuo oikee jalka ihan tavalliseen tapaan nouse, mutta kai se siitä kohta helpottaa. Ens v-loppuna uusiks, jos vaan käsi kestää! Kyl mäki pimee oon.

Eilen oltiin sienessä, tapasin kaksi kyytä ja yhden sammakon. Meidän retkue kohtas kyllä yhteensä kolme kyytä, mutta oon ihan tyytyväinen, että oma saldo jäi siihen kahteen... Suppilovahveroita löytyi tuhatmäärin, eilen niitä siistiessä punnitsin, että niitä oli kerätty 360g. Paljon jäi pikkusuppiloita vielä kasvamaankin, joten pitää tehdä varmaan toinen sieniretki viikon tai parin päästä :) Kerättiin me muutamia rouskujakin, mutta niitä on viel viimevuotisiakin pakkasessa, niin ei viitsitty niitä ihan hirveetä määrää kerätä.

Ja ai niin! Sain sieltä Sappeen reissulta itelleni maastopyörän rungon, josta P rakentaa mulle lenkkipyörän. Me ollaan jo jonkun aikaa etsitty mulle sopivaa täysjoustopyörää, ja just yhtä uutta tarjottiin 1400 eurolla, mut ei oikein mahtunu budjettiin. Toi runko on P:n vanha, ja se oli myynyt sen joitakin vuosia sitten kaverilleen, ja nyt se kaveri myi sen meille takas 200 eurolla. Jonkun verran sitä on huollettava, mut vois kuvitella, että loppuviikosta mulla ehkä ois jo oma kunnon maasturi :)

Omppuja, omppujaPerjantai 16.09.2011 12:45

Niitä riittää. Täytyy varmaan alkaa joku säilöntäprojekti. Jos vaikka pakastais vähän raasteena ja viipaleina, niin vois myöhemmin käyttää leivontaan ja ruokiin. Mehuja ja hilloja ei meillä kulu, niin turha alkaa. Mummun varastosta tuotiin viimisiä hillopurkkeja ja mehupulloja ja niitä on vieläkin jäljellä hirveet määrät. Jos muutamat omenapaistokset ja piirakat sais leivottua, niin loppuja vois sitten tosiaan pakastaa ja syödä ihan tuoreeltaan. Kyllä kaneliomenat vaan onniin hyviä :)

Isä tulee huomenna hakemaan omppuja. Ja kummisedällekin niitä tyrkytin ja se lupas tulla kans omenavarkaisiin ja viedä myös mummulaan niitä. Hyvä, hyvä! Konttasin tos toissapäivänä kolmisen varttia omenapuiden alla ja keräsin maahan pudonneita hyvännäkösiä talteen. Pari ämpärillistä tuli kevyesti ja sain jääkaappiinkin kaks isoo kulhollista täyteen. Harmi vaan, että se puiden alunen näytti edelleen siltä niinku siel ei oltais koskaan käytykään...

Tän työpäivän ku viel jaksais niin olis hyvä. Iltasella oon lupautunu ratsastustunnille kaverin hevosen kans. Ihan kiva päästä jonkun valvovan silmän alle, mut toisaalta vähän jännittää :) Huomenna sitten Sappeelle ajamaan pyörällä alamäkiä. Se vasta jännittääki. En oo koskaan ees ajanu alamäkipyörällä. Tai oon, kierroksen P:n pyörällä omas pihas. Sinne vaan kaikkien miesten sekaan, tulee varmaan hieno päivä :D

Sunnuntaina ehkä sieneen!

Sataa, sataa...Keskiviikko 14.09.2011 12:37

Pyöräilin töihin. Oikeesti otti niin paljon päähän raahata tota hlvetin läppärikassia taas olalla, mutta eipä ollut vaihtoehtoja. P lähti Helsinkiin kuudelta ja mulla oli kone eilisen työreissun takia kotona. Eikä kai siinä mitään, jos ois se pelkkä läppärikassi, mutta kun oli myös reppu, johon olin pakannut vaihtovaatteet ja eväät. Sit kun vielä satoi, eikä voinut tietää, miten paljon matkalla sataa vaikka lähtiessä pisarteli aika maltillisesti, oli pakattava koko läppärilaukku muovikassiin, että kone säilyy kuivana. Näytti varmaan älykkäältä :) Onneks ei kotiin päin mennessä enää tarvii sitä laukkua kuljettaa.

Tänään aamulla oli testissä Tukholmasta ostamani softshell-housut. Oli aika mukavat! Kivan joustavat ja muutenkin mukavat päällä. Haltin pari vuotta sitten ostetti softshell-takki sen sijaan täytyis pestä sillä kuorivaatteiden hoitoaineella, se on alkanu vähän imee vettä itseensä. Ei se läpi kastu, mutta pisarat ei jää enää siihen kankaan pinnalle helmeilemään. Reppuparkaa säälin taas, kun se saa aina kaikki pyörästä lentävät kurat päälleen. Mistä mahtais saada jotain suojapussia siihen? Ehkä partsakaupasta.

Olin eilen Lahdessa. Lähdettiin ajamaan joskus puol seiskan aikaan. Olin nukkunu ihan sairaan huonosti edeltävän yön ja sit tietty olin ite kuskina. Oli kyllä aika tuskaa koittaa pysyä hereillä, kun miehet veti tyytyväisinä sikeitä melkein koko menomatkan :) Pirkkalassa sentään sain kupposen kahvia, niin silmät aukes vähän paremmin. Mut aika töttöröö olin, ku viiden aikaan pääsin takas kotiin. Pelailin Super Mario Bros 3:sta niin kauan, että käsi puutui ja sen seurauksena tuli Game Over :D Pääsin peräti nelosmaailmaan asti!

~ Out of the Blue ~Torstai 08.09.2011 12:43

"In the early morning the musician opens his eyes and realizes that he is still alive.

But not only that: his instrument the double bass seems to have survived the crash. Fallen from the sky and still alive!
If only a stowaway had not used the double bass case as his hiding place... But where is the double bass? A desperate yet comical search begins, often crossing the boundaries between reality and imagination.

By combining the art of mime with the théâtre d’image and the théâtre d’objet, Neander an v. Bodecker developed their own specific theatre form."

Olin eilen Porin Teatterin pienellä näyttämöllä katsomassa samoja saksalaisia miimejä kuin viime vuonna. Siis huhhuh! Kyllä kannatti käydä. Se oli vaan jotain niiiiiin hienoa. Toisin kuin se viime vuotinen esitys, tää kertoi kokonaisen tarinan ja oli tosi erilainen. Lavasteena toimi lähes pelkästään iso "kontrabassokotelo", joka muuntui esityksen edetessä mm. puhelinkopiksi, kylpyammeeksi, veneeksi ja pianoksi. Kaikista lumoavinta oli oikeasti sellainen iso rapiseva muovi, joka oli "vettä". Sinertävässä valossa se oli tosi hypnoottinen, sitä olis voinu katsoa vaikka miten kauan.

Muutenkin tosi jännää, miten esityksen alussa tuntuu niin oudolta, kun siinä ei puhuta. Eikä ollut kovinkaan paljon musiikkiakaan. Siinä on jotenkin vähän vaivautunut olo, että miks ne ei sano mitään! Mutta kun se tarina pääsee kunnolla liikkeelle... Huhu, sitä jaksais katsoa ihan koko illan. Oon niin onnellinen, että pääsin katsomaan sen esityksen!

27.Maanantai 05.09.2011 18:02

FB:n seinälle oli eilen tullut yli 40 onnitteluviestiä. Näin ne vasta tänään aamulla, kun laivassa aamiaisella ollessa surffasin kännykällä. Jotenkin onnistuin ihan täysin eilen unohtamaan koko synttäripäivän, kun oli niin paljon kaikkea muuta ajateltavaa, kuten esimerkiks, että minkä värisen Norrønan fleecen ostais tai että raaskisko tuhlata saman merkin kunnollisiin softshell-housuihin. Tai että minkä värisen laskutakin ja kummoset housut sitä ens kaudeks hankkis. Ihana ystäväni oli sitten kuitenkin leiponut synttäreideni kunniaksi omenapiiraan ja keitti mainiot kahvit, kun mentiin käymään kylässä, ei päässyt totuus unohtumaan :)

Lähdettiin laivalla Turusta siis lauantai-iltana klo 20:55. Laiva oli perillä Tukholmassa 6:30 paikallista aikaa. Eli melko aikasin. Istuksittiin terminaalissa jonkin aikaa, tutkiskeltiin karttoja ja paikkoja, joihin haluttais mennä käymään ja tehtiin muutenkin toimintasuunnitelmaa päivälle. Sit lähdettiin kävelemään satamasta Slussenille, siitä Gamla Staniin ja sen läpi sitten kohti keskustaa. Tietysti kaikki paikat oli vielä kiinni, mutta oli tosi virkistävää kävellä ihan hiljaisilla kaduilla ja katsella paikkoja. Lopulta löydettiin yhteen kivaan kahvilaan, jossa syötiin vähän aamiaista ja istuskeltiin ihan kaikessa rauhassa. Kun kahvilasta lähdettiin, alotettiin shoppailukierros, jonka päätteeksi sitten iltapäivällä mentiin syömään sushit.

Alkoi jo siinä ennen kolmea tuntua se muutamien tuntien kävely jaloissa. Mutta urheesti käveltiin keskustasta Södermalmille kaverin luo. Siellä onneks saatiin melkein kaks tuntia lepuuttaa jalkoja, ja oli tietysti muutenkin niiiin kiva jutella ja viettää aikaa yhdessä. Ystävä vielä lähti miehensä kanssa saatille, kun meidän piti lähteä takas satamaan :)

Laivassa iskikin sit väsy aika äkkiä, kello oli jo 20:00, kun se lähti kohti Turkua. Kerkesin ottaa pienet torkut hytissä ennen ku vääntäydyin suihkuun. Suihkuttelun jälkeen lähettiin tekemään ne pakolliset ostokset taxfreesta ja käytiin syömässä pientä iltapalaa. Ei tarvinnu odottaa unta kovinkaan kauaa, kun päästiin maate. Laiva oli Turun satamassa 7:30. Kerittiin syödä aamiainen buffetissa ja sit vaan mahdollisimman nopeesti ulos laivasta, auto alle ja kohti kotia. Olipa varsinaisia teiden sankareita liikenteessä taas koko matkan Turusta Poriin :D Enivei, me pyörähdettiin sen verran kotona, että otettiin mun läppäri kyytiin ja jätettiin kassit eteiseen. Piti saman tien lähtee töihin. Ei kauheesti myöhästytty, kello oli 9:44, kun kirjasin meidät sisään.

Kissat oli tietysti kotona ovella vastassa, mut he selvästi ymmärsi, et nyt ei oo just aikaa seurustella. Tervehdin molempia vaan nopeesti. Illemmalla sit rapsutellaan! Nyt on hiukan semmonen tokkurainen olo, kun on parit vähän huonot ynnä lyhyet yöunet takana ja eilinen päivä oli pitkä, mutta vetäsin sammiollisen kahvia heti töihin päästyäni niin oon pysyny ihan tolkuissani!

Norrøna Flagship Storeen tuhlasin 2698 kruunua eli n. 300e. Myyjän kertoessa hintaa, olin hetken ihan kysymysmerkkinä, kunnes tosiaan hoksasin, että se puhuu kruunuista... Kummin vaan, toivottavasti ei ihan heti tarvii ostaa uusia ulkoiluhousuja! Tylsästi Gina Tricotista löysin t-paidan ja huivin. T-paidan ostin siks, kun oli jotenkin niin lähmänen olo kaiken aamukävelyn jälkeen eikä ollu sopivaa vaihtopaitaa mukana. Huivi oli muuten vaan söpö. Laivoilta ostin Snö of Swedenin kaulakorun ja korvikset, vähän karkkia itelle ja työkavereille sekä pullon Hazelnut Baileysia.

Ensi kerralla, kun matkustan Tukholmaan, haluan mennä joihinkin museoihin! Ainakin modernin taiteen museoon sekä valokuvamuseoon. Ja sit vois vaikka pyöräillä ympäri kaupunkia! Tää oli vaan tällanen shoppailureissu, mut kyllä siitä kaupungista löytyis vaikka mitä kiintoistaa, mm. kummituskävelyjä ja muuta hienoa.